Какво може новата Kia Sportage?


1
сеп.
2021

Kia Sportage дебютира в петото си поколение. А при новата генерация за първи път се предлага отделна версия специално за Европа. Тя се различава значително от глобалния модел, особено по отношение на размерите. Общото между двете версии са силно отличителната визия, подобреният интериор и почти пълната електрификация на гамата. Европейският Sportage ще бъде пуснат на пазара в края на 2021 г., като се очаква цените (по данни за Германия) да стартират от около 50 000 лева.

Размери:

● Дължина: 4515 мм

● Ширина: 1865 мм

● Височина: 1645 мм

● Междуосие: 2680 мм

● Обем на багажника (версия на ДВГ): 591 до приблизително 1780 л

Основната разлика между глобалния Sportage и европейския вариант е в размерите. SUV-ът за Стария континент е дълъг 4515 милиметра, а този за останалия свят – със 149 милиметра отгоре. За всеки пазар моделът ще може да бъде поръчан само в една дължина – къса за Европа, дълга – за другите континенти.

Характерният „тигров нос“ бива дублиран в решетката на Kia Sportage благодарение на междинния елемент.

Sportage GT-Line се различава най-сериозно от другите модели

Sportage приема новия дизайн на Kia, въведен с електрическия кросоувър EV6. Езикът на формите се нарича „Opposites United“ и има за цел да направи комбинация от естествени и технически елементи. Дизайнерите определено са демонстрирали смелост, като са придали на новия Sportage повече ъгли и по-мускулеста визия. Предната част се характеризира с голямата радиаторна решетка, чиято горна част все още носи т.нар. „тигров нос“, типичен за марката. Фаровете с дневни светлини във формата на бумеранг са не по-малко поразителни и се предлагат с опционална Matrix LED технология. За европейския модел Kia е преработила леко версията GT Line. Вместо хромирани лайстни, в долната част на бронята откриваме декоративни елементи в цвета на автомобила.

Черен елемент свързва задните светлини – но той не е светеща LED лента.

Покривът – и в контрастен цвят

Отстрани, долният ръб на прозореца, който се издига от В-колоната, прави най-силно впечатление. Поради стесняването нагоре, визуално Sportage изглежда удължен. Kia осигури на европейския модел друга D-колона. Вместо да разполага с голям хромиран елемент, тя е решена цвета на каросерията – което прекъсва декоративнита лайстни на прозорците, продължени към спойлера на покрива. Като стана дума за покрива: при GT-Line за първи път той вече може да бъде поръчан с контрастен цвят.

По-малко място в хибридните модификации

Задната част е също толкова атрактивна, колкото и предната: задните светлини са направени с огледален ефект и изглеждат отворени навън. Ивицата между тях е само за декорация и не свети. На задната броня откриваме защитен елемент – и тук няма бутафорни бленди, имитиращи ауспухови тръби. Както при „събрата“ Hyundai Tucson, чистачката на задното стъкло е скрита под задния спойлер. Под капака на багажника има между 591 и около 1780 литра багажно пространство (при хибридните модели то е малко по-малко).

Sportage получава нов волан и извития дигитален кокпит от EV6.

Интериорът на Kia Sportage е получил сериозни подобрения

Модернизацията се чувства най-вече в интериора. Материалите и качеството на изработката са изключително солидни дори при предсерийните автомобили, а като опция се предлага озвучителна система Harman Kardon. Кокпитът изглежда много по-модерен от този на предшественика, което се дължи главно на извития стъклен панел, познат от EV6. От Kia не са се изхитрили, поставяйки два екран под ъгъл, а един цял извит стъкло без фуга по средата. Зад него обаче все още има два отделни дисплея, всеки с диагонал от 12,3 инча. Дигиталният кокпит показва изображения два кръгли уреда, чийто дизайн се променя в зависимост от режима на шофиране.

Специално управление на инфотейнмънт системата

Kia монтира последното поколение на своята инфотейнмънт система UVO със синьо-виолетови символи, които напомнят на неонова реклама от 80-те години. Системата може да се управлява бързо и интуитивно и реагира без забавяне на командите чрез допир, ъпдейтите се извършват „ over the air“. Новост е контролният панел отдолу, който Kia нарича „Multi Mode Touch“: на практика това е тъчскрийн за управление на климатика, като температурата все още се контролира с физически превключватели. При докосване с пръст обаче панелите за контрол на климатизацията изчезват; и на тяхно място се появяват Shortcuts за навигационната система и радиото. Това решение функционира много добре при първия опит, въпреки че изглежда излишно на пръв поглед. Трансмисията се контролира чрез въртящ се модул, до който са разположени последните останали бутони.

Задната част на новия Kia Sportage е доста просторна и за възрастните пасажери има достатъчно място. Само пространството за главите е донякъде ограничено, но това отчасти се дължи на опционалния стъклен покрив. Удобни са закачалките в предните подглавници, на които можете да поставите дрехи без да пречите на видимостта през страничните прозорци.

Усъвършенствани асистиращи системи

Kia е дръпнала много напред по отношение на асистиращите системи. И в Sportage асистентът за сляпата зона прожектира изображение в таблото – като при Hyundai Tucson. Вече се предлагат круиз контрол, свързан с навигационната система, 360-градусова камера с виртуално изображение на автомобила, гледан отвън, както и функция за дистанционно паркиране – т.е. без водач зад волана.

За отделните региони ще бъде предлаган само по един вариант. С други думи: Европа получава само късата база, останалата част от света – само дългата.

Двигателите идват от Hyundai Tucson

Sportage номер пет използва – както и досега – платформата на Hyundai Tucson. Оттам идват и задвижващите агрегати. За европейския модел това означава: два дизела със 115 и 136 к.с., както и два бензинови двигателя със 150 и 180 к.с. Всеки от по-мощните варианти серийно е „мек“ хибрид, а при бензиновите модификации – опционално и по-маломощната. Има и пълен хибрид с 230 к.с., както и такъв със зареждане от контакта и 265 „коня“.

Двата дизела и базовият бензинов двигател се предлагат и с ръчна трансмисия, докато другите мотори стандартно са комбинирани с автоматик с два съединителя или с хидротрансформатор. Повечето двигатели ще се предлагат опционално със задвижване на четирите колела и специални режими на шофиране извън пътя. Пускането на пазара на европейския Sportage е планирано за края на 2021 г. Kia все още не разкрива цените.

Мястото отзад като цяло е достатъчно. Закачалките за дрехи в подглавниците са практични.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин