Какво може най-мощното 911 за 432 000 лева?


3
мар.
2020

В лицето на 911 Turbo S Porsche лансира на пазара истинска ракета. Седмата генерация Turbo S с 650 „коня“ е най-мощното 911 в актуалното семейство 992. Това са със 70 к.с. повече в сравнение с предшественика, който разполагаше „само“ с 580 к.с. От април 2020 топверсията Turbo S ще бъде предлагана като топверсия от дилърите на Porsche. Купето ще струва минимум 432 000 лева, а кабриото – около 460 000. Малко по-изгодни ще бъдат версиите Turbo, които ще дебютират по-късно.

По-широка каросерия за 911 Turbo S

Сигурно подозирате, че Turbo S е и „турбошироко“. Действително, в сравнение с предшественика новото 911 Turbo S е „наддало“ значително. В предната ос новият модел е пораснал с 45 мм по отношение на широчината, а при задната – с 20. В най-широката си част Turbo се „простира“ на 1,90 м. Подобно на каросерията, и следата на 911 Turbo S е нараснала – отпред тя е увеличена с 42 мм, а отзад – с 10. За първи път Turbo използва гуми с различен размер на предната и задната ос. Отпред 20-цоловите джанти са „обути“ в гуми с размер 255/35, а 21-цоловите отзад – с 315/30.

Серийно 911 Turbo S разполага с четири четириъгълни ауспухови накрайника. Опционално може да бъде поръчана спортна изпускателна система с две кръгли тръби.

Колелата се въртят около големи спирачки. Отпред керамичните дискове с диаметър 420 мм „захапват“ 10-бутални апарати, а отзад са разположени 390-милиметрови дискове, комбинирани с 4-бутални апарати. Адаптивното окачване PASM е серийно, опционално клиентите могат да поръчат спортно, снижаващо каросерията с 10 мм. И за да отговаря аеродинамиката на всяка ситуация на пътя, предният спойлер с пневматика, както и по-големият в сравнение с предшественика заден спойлер могат да бъдат регулирани в различни положения.

Отвътре 911 Turbo S се отличава от версиите Carrera преди всичко с по-богатото оборудване. Спортният GT-волан, карбоновите декорации, коженият пакет, аудиосистемата Bose и пакетът Sport Chrono – при Turbo всичко това е серийно.

Аналоговият оборотомер е красив „шпагат“ в иначе дигиталното табло.

По-големите турбокомпресори с променлива геометрия за 650 к.с.

Естествено, „сърцето“ на 911 Turbo S е двигателят. Той е нова разработка на базата на актуалния „шестак“ в Carrera Turbo. За топмодела в гамата на 911 обаче агрегатът е със значително по-голям обем: мощността бива „изстискана“ от 3745 куб.см, които Porsche закръгля малко неправилно на 3,8 л. Характеристиките са впечатляващи – в сравнение с предшественика мощността в 992 Turbo S е увеличена със 70 к.с. до 650. Максималният въртящ момент е 800 Нм (50 Нм повече, отколкото досега). Увеличението на мощността е постигнато с по-големи турбокомпресори, които по традиция разполагат с променлива геометрия. Предаването на мощността към четирите колела става посредством PDK-трансмисия с осем предавки.

Предните керамични спирачки разчитат на 420-милиметрови дискове, пред които са монтирани 20-цолови джанти.

Динамичните постижения на 911 Turbo S направо спират дъха: за ускорението от 0 до 100 км/ч тежащата 1640 кг Turbo „11-ка“ се нуждае само от 2,7 секунди – и така е с 0,2 секунди по-бърза от предшественика си. Още по-впечатляващо е ускорението от 0 до 200 км/ч – при него 992 Turbo S „спестява“ цяла секунда на 991 Turbo S. След 8,9 секунди биват достигнати 200 км/ч по данни на Porsche – но нищо чудно тази стойност да е дори малко „подценена“, както сме свикнали при германската марка, т.е. в директен тест автомобилът може да се окаже и по-бърз.

Страничните въздухозаборници при новото Turbo (тук във версия Cabrio) осигуряват въздух както за въздушния филтър, така и за интеркулера.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >