2016
Tiguan някога беше успешният, но скучен SUV-брат на Golf. Това отмина: втората генерация се е „качила“ с един клас нагоре, сега Tiguan трябва да се бори със SUV-ове от така наречените премиум производители. За да бъде готов за противници като Audi Q3, BMW X3 и Mercedes GLC, Tiguan се ориентира към по-висока мощност. При пазарния старт Tiguan се предлагаше максимум със 180 до 190 к.с., сега обаче дългият 4,49 м модел получава моторизацията с два турбокомпресора на VW Passat. 240-те к.с. разполагат с двойно задвижване и седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител. Най-мощният бензинов мотор генерира 220 к.с. Шансовете VW да наточи R-версията до 300 к.с. са големи.
240-те к.с. не се забелязват
Мощният четирицилиндров дизел първоначално не се забелязва, дори и след стартирането на двигателя едва се чува. Но след тръгването, когато оборотомерът наближи 2000, веднага се разбира, че тук работят повече от 200 к.с. Не е учудващо, тъй като при 1750 оборота въртящият момент е 500 Нм. Тази здрава тяга се предава интелигентно на двете оси, а моторът се развърта вихрено до 4500 об/мин и нагоре. Водачът има възможност да избира как да реагира автомобилът посредством специален превключвател за режимите на шофиране. Тук селекторът реагира по-добре, отколкото при по-слабите двигатели: когато сменяте Eco, Normal и Sport, ще почувствате разликата веднага.
Спортният режим е по-твърд от очакваното
Особено с опционалните 20-цолови джанти, режимът “Sport” е по-твърд от очакваното. Много е подходящ, ако искате да „отпуснете юздите“ по някой криволичещ път. Съответно електрониката на двигателя и скоростната кутия се координират. Управлението си остава същото – прецизно, но малко леко. Когато настилката е по-лоша и нямате настроение за „атака“ за серпентините, в друг режим ще се чувствате по-добре. В допълнение към по–мощния дизел топмоделът блести със същите качества, които и по–слабите му „братя” предлагат.
Цена и оборудване
VW Tiguan 2,0 TDI 4Motion с 240 к.с. е наличен само при най–виското ниво на оборудване. Серийно е щедрото пространство. Тук второто поколение се възползва от почти 8 см по–голямата колесна база, която осигурява не само повече място за пътниците на втория ред. Мястото за товар нараства с 50 л до 520 л, а когато се свалят седалките стига до 1655 л. Цената на топмодела на Tiguan започва от около 42 500 евро, продажбите стартират през есента на 2016 г.