Какво е качеството и удоволствието от шофирането при Ibiza на старо?


15
сеп.
2021

След 4 години производство петото поколение на Seat Ibiza ще получи фейслифт. AUTO BILD тества един употребяван екземпляр.

Най-добрият аргумент за покупката на Seat Ibiza? Преди дъщерната фирма на VW пускаше доказана техника на концерна на ниска цена.  Най-късно от 2017 г. нещата се промениха – петото поколение на Ibiza  (код 6F) вече е пионер по отношение на техниката, като получи възможност да използва новата платформа MQB-A0 още преди събратята си VW Polo, Skoda Fabia и Audi A1. Дали пък стилният „испанец” не е използвал като опитна мишка? Определено не. Нашият регистриран през есента на 2017 г. тестови екземпляр не скърца или не трака при движение по лоши пътни настилки. Каросерията изглежда изключително здрава, а малкият „испанец” демонстрира самоувереност. Спортният му дизайн изглежда страхотно.

По време на пробното шофиране този Seat демонстрира не само динамика, но и зрялост. Преди десет години много малко на брой малки автомобили се управляваха по този начин. И нищо чудно: с дължината си от 4,06 метра моделът се доближава доста до компактния клас. А широчината му от 1,79 метра преди бе достатъчна дори и за средния клас! Пространството в автомобила с пет врати е много добро – багажникът е с вместимост от 355 литра би стигнал и на малки семейства.  Добрата ергономичност на арматурното табло ни е позната от Волфсбург и Инголщадт, като единствено материалите са с една идея по-обикновени. Клиентите на малките коли едва ли ще се интересуват главно от това – за тях по-важен е пъргавия бензинов двигател 1.0 TSI с Euro 6b и 70 кВт. (95 к.с.). Той придвижва Ibiza съвсем прилично и се задоволява с 6 л на 100 км. Когато развъртите турбомотора, Ibiza се движи доста бързо и звучи приятно дрезгаво. Старата максима „турбото върви, турбото харчи“ все още важи в класа на малките автомобили с даунсайзинг. А модерната техника вече не се предлага на много ниска цена дори и в Seat. Преди четири години тестовият ни автомобил е струвал 36 000 лв., а сега запазва доста добре стойността си – предлага се за 22 000 лв.

Първите 68 200 километра са понесени много добре от Ibiza

Първият собственик е искал да спести малко пари и е внесъл колата от Гданск, Полша. Оборудването ѝ Style не е луксозно, но предлага приятен комфорт. Освен климатик и алуминиеви джанти, включва мултифункционален волан, парктроник отзад, фарове за мъгла, спирачен асистент и инфотейнмънт система. Ibiza е понесла добре първите си 68 200 километра. По автомобила няма ръжда. Отзад се чува шум, но притежателят ни успокоява, че след смяна на гумите всичко ще се оправи (сегашните са всесезонни).

ИЗВОД: Четири години след представянето си петото поколение на Ibiza се представя убедително по отношение на качеството, функционалността и удоволствието от шофирането. Ценовото ниво също е уверено – почти на цената на Polo.

Още по темата