2019
Hyundai и ADAC тестват мобилна помощ за зареждане, която ще „вдига на крака“ останали на пътя електромобили
Автомобилът ви е останал на пътя, защото му е свършило горивото? Ако се движите на бензин или дизел, не е проблем – най-често в багажника си имате резервна тубичка с няколко литра. В краен случай може да дойде пътна помощ и да ви изтегли. Да останеш обаче на пътя с електромобил – този вариант е направо ужас за много от притежателите на такива модели. Автомобилният производител Hyundai и ADAC Service GmbH (това не е пътната помощ ADAC ) тестват в Хамбург и Дуисбург мобилна помощ за зареждане. Целта е – както сподели говорителят на ADAC Кристиан Бурич – да бъдат изследвани ситуациите на евентуални произшествия в двата града с различни инфраструктури за зареждане.
Ако закъсате, то Hyundai Ioniq – електрически автомобил с мобилна станция за зареждане – ще ви дойде на помощ. В така наречения V2V-Charging (Vehicle to Vehicle) Ioniq Elektro ще зареди авариралия автомобил с ток от собствената си батерия. Зареждането става с постоянен ток (DC-DC), използва се CCS-щекер (Combined Charging System), определен от Европейския съюз като стандарт за бързо зареждане. Специално оборудваният автомобил със зарядна станция зарежда с мощност до 20 кВт. Така спрелият заради изтощена батерия автомобил може да зареди за 15 минути пробег от 25 километра – достатъчно, за да достигне на собствен ход до най-близката станция за зареждане (в Германия). Авария на самия Ioniq е изключена: щом батерията му падне под 30 процента, процесът на зареждане с цел помощ бива прекъснат автоматично.
