Какви са разликите между Audi e-tron GT и Porsche Taycan?


19
февр.
2021

Audi e-tron GT? Няма ли вече същото нещо от Porsche? „Не“ – отговарят в унисон от Инголщат и Цуфенхаузен. Дизайн, настройки, интериор – всичко е различно! Но действително Taycan и e-tron GT споделят електрическата платформа J1. При една и съща база няма как да няма прилики, но само с 40 процента еднакви части разликите са повече. e-tron GT е призван да бъде герой на дългите пътувания, а не чистокръвен спортист.

E-tron GT изглежда по-начумерен от Taycan. Single Frame елементът отпред е отличителна черта на Audi.

Визуално не толкова футуристичен като Taycan

Да започнем с каросерията. Разбира се, подобни пропорции не могат да бъдат избегнати при една и съща дължина на междуосието. Но нали не очаквате, че e-tron GT просто ще има същото предно стъкло като Taycan? Всичко останало е ново и прави Audi да изглежда по-масивно. Отпред моделът от Инголщат сякаш е по-навъсен и носи типичния за марката Single Frame елемент. Чупките в калниците правят Audi по-отличителен в трафика. Задната част с подчертан дифузьор и атрактивни светлини привлича повече погледи от тази на Taycan. Porsche oбаче изглежда малко по-футуристично. Taycan допълва това усещане с високотехнологични функции като дръжки на вратите, които се скриват и излизат, и опционално автоматично отварящо се капаче към извод за зареждане. При Audi вратите се отварят с класически дръжки, а капакът за зареждане – единствено с натискане. По-стандартна визия следва и интериорът. Там Porsche предлага до четири екрана. Един стандартно за дигиталния кокпит, един опционално за пътника отпред и два в централната конзола. В Taycan липсва класически скоростен лост за превключване на предавките, а посоката на въздушния поток от дюзите се контролира от инфотейнмънт системата. При Audi имате лост за предавките, както и възможност за управление на дюзите по стандартния начин на ръка, вместо втори екран в централния тунел има бутони. Кокпитът в e-tron GT е ориентиран към водача. Всичко това трябва да допринася към усещането за спортен Gran Tourismo.

Кокпитът на GT е ориентиран към водача и няма да има допълнителен екран за пътникa oтпред – дори срещу доплащане.

Audi се фокусира върху дългите преходи

Тук се крие основната разлика между e-tron GT и Taycan. Дори с четири врати и електрическо задвижване, Taycan си остава истинско Porsche. Дори базовите версии са много спортни и „твърди“ и се предлагат с всички възможни екстри за динамично каране като стабилизация на каросерията, завиващи задни колела и пакет Sport Chrono. E-tron GT не е чак толкова спортен и е проектиран така, че да бъде по-удобен за дълги пътувания. Той също е динамичен, но не за сметка на комфорта.

По-голям пробег за e-tron GT

И накрая, няколко думи за платформата J1. Тя осигурява на двата автомобила усъвършенстван термомениджмънт, 800 волта бордово напрежение и позволява зареждане с до 270 кВт, което означава, че батерията с капацитет от 93 кВтч може да бъде заредена догоре 22,5 минути. При Taycan се предлага и по-малка батерия с капацитет 79 кВтч, вероятно такава ще има и за e-tron GT  в близко бъдеще. Мощността обаче не е еднаква. В момента Taycan се предлага в четири версии: Taycan, 4S, Turbo и Turbo S. Базовият e-tron GT развива 390 кВт (530 к.с.) – на нивото 4S. Пробегът му, до 488 километра, обаче е с около 80 километра по-голям.

Въпреки че е с една година по-старо, Porsche изглежда по-футуристично от Audi.

Моделът RS има мощност от 475 кВт (646 к.с.) и е позициониран точно под Taycan Turbo, но с 474 километра има с около 30 километра по-голям пробег. С други думи – Porsche трябва да ускорява по-бързо, а Audi – да изминава повече километри. В бъдеще се очаква освен по-малка батерия за e-tron GT да бъдат предлагани и версии с по-ниска мощност. При пазарното лансиране през май 2021 цената му за Германия ще бъде минимум 195 608 лева, а за сравнимо Taycan 4S Porsche ще иска дори 208 714 лева.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >