Новини » Каква книжка ни трябва, за да тестваме протитипи?

Каква книжка ни трябва, за да тестваме протитипи?

1710
2022

Публикацията е част от рубриката „За повече сигурност на пътя с Continental

Водачите на бъдещи модели, които все още нямат разрешение за движение по пътищата, задължително трябва да са преминали специални курсове за безопасно шофиране и да са издръжали успешно всички съпровождащи ги изпити. Единствено притежателите на свидетелство за управление на прототипи имат право да тестват в създадените специално за целта полигони. Специфичните обучения са разделени на четири групи.

Специалните шофьорски книжки за изпитания на прототипи се издават единствено от сертифицирани за тази цел школи за безопасно шофиране. Достъп до курсовете засега имат само представители на автомобилната промишленост. Причината за рестрикцията е фактът, че в основни линии става дума за превантивно избягване на инциденти при изпитания на полигони, които не са достъпни за външни лица.

Основният курс
Базовото обучение е в рамките на четири до седем часа и включва теми като коректна позиция на седене, техника на управление и наблюдение, безопасно тестване на поведението и граничните възможности на превозното средство в различни ситуации, спиране върху гладки и грапави повърхности, шофиране в кръг за опознаване на центробежните сили, слалом, рязко спиране, влияние на асистиращите системи като ESP и ABS.

Надграждане за напреднали
Докато основният курс е препоръчителен за всеки един водач, второто ниво е за шофьори с повече опит и е насочено към успешното справяне в неочаквани и екстремни ситуации. Сред темите тук са адекватната реакция при аквапланинг или буксуване, откриване и използване на допустимите гранични възможности на автомобила.

Свидетелство за тестови полигон ниво 1 / C
Участниците тренират безопасно рязко спиране с избягване на колизии върху гладки и грапави настилки, със или без ABS, слалом в различни скоростни диапазони с фокус върху погледа, зрителното поле, овладяване на автомобила, гранични стойности на скоростта, управление на модификации с недозавиване и презавиване, връщане контрола върху автомобила в случай на внезапна поява на дефект по време на движение.

Книжка за прототипи ниво 2 / B
Курсистите се занимават теоретично и практично изцяло с критични ситуации, които биха могли да възникнат, когато неочаквано спирачките откажат, електрониката блокира, дисплеите замръзнат, софтуерът не сработва – внезапни, неприятни и най-вече рискови и опасни технически аномалии, които, макар и рядко, никога не могат да бъдат изключени, особено когато новият модел все още не е окончателно завършен. За целта участниците трябва успешно да се справят с предизвикателствата на шофирането с максимално възможната скорост, да извършват маневри, да избягват колизии и да овладяват превозното средство дори когато мощността на двигателя е стигнала своя краен предел. Инструкторите дават безценни указания за сигурен високоскоростен дрифт или слалом при технически неизправен автомобил.
Изпитът в края на обучението е не по-малко предизвикателен: по време на тестовото шофиране инструкторът съзнателно и без ваше знание изключва различни функции на автомобила. За да издържите, трябва не само сигурно и безопасно да овладеете колата, но и да обясните каква е била причината.

Лек път и поздрави,
Ралф Петров
Главен редактор
AUTO BILD България

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин