Йънгтаймери с 4х4: Range Rover


4
май
2018

Това, че по пътя към именията си английските благородници затъвали с лимузините си в калта, не било никак изискано. Налагало се прислугата да идва да ги тегли и взема с Land Rover.

Идеята за по-високо, двуврато комби със стандартно задвижване преминала през различни концепции до средата на 60-те години, докато най-накрая се появил притежаващият двойно задвижване Range Rover. През лятото на 1967 г. вече били тествани първите прототипи на модела. А през 1970 г. била и премиерата на Range Rover.

Спокойно можем да кажем, че Range Rover е може би най-разнообразният автомобил: с отлична проходимост извън пътя, комфортен, бърз, просторен и с изключителен статус.

Светлото вътрешно пространство е оборудвано с кожени кресла, а в кокпита има много дърво. Задвижването е постоянно двойно, като разликите в оборотите се компенсират от блокиращ се среден диференциал, а за катеренето му помагат и понижаващите предавки.

Макар, че е жалко да използвате за транспортиране на кални гумени ботуши и дърва за огрев, Range Rover предлага внушителен товарен отсек.

Десетилетия наред англичаните остават верни на V8 мотора, а в по-късните версии на Range Rover Classic работният обем на мотора е увеличен от 3,5 на 4,2 литра и 202 к.с.

Range Rover е не само първият луксозен всъдеход, а и същевременно най-проходимият луксозен автомобил на света.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >