Йънгтаймери с 4х4: Mercedes W 124

3004
2018

Най-доброто или нищо. Днешният слоган бе лайтмотивът от вчера. Няма по-категорично доказателство за това от двойното задвижване на Mercedes 4Matic, най-скъпата 4х4 техника в лек автомобил през 80-те години, в Mercedes W 124.

Два автоматично включващи се блокажа на диференциала помагаха на този Benz да излезе от дълбокия пясък. Принципно при потегляне двойното задвижване е включено. Когато и четирите колела имат пълно сцепление, от скорост 20 км/ч 4Matic превключва само на задно задвижване.

Във вътрешното пространство по-широката централна конзола и оранжевата контролна лампа на скоростомера са индикация за двойното задвижване. Иначе няма допълнителни превключватели –4Matic действа напълно автоматично.

Който е разполагал с излишни 12 000 германски марки за 4Matic, е можел да си позволи и други скъпи екстри.

В двигателния отсек откриваме редица специфични за 4Matic детайли. например подсилените тампони на двигателя и възможността за деактивиране на 4Matic.

Инженерите са разположили предния диференциал до картера, а междинният вал отпред вдясно преминава през нея. Пружината е екстремно разтегната, за да може валът да мине през нея.

Моделът 124 4Matic има специално историческо значение: той маркира нова точка в технологичната ера. В днешно време толкова сложна и скъпа техника за двойно задвижване не би имала шанс за серийно производство в лек автомобил.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв