2018
Най-доброто или нищо. Днешният слоган бе лайтмотивът от вчера. Няма по-категорично доказателство за това от двойното задвижване на Mercedes 4Matic, най-скъпата 4х4 техника в лек автомобил през 80-те години, в Mercedes W 124.
Два автоматично включващи се блокажа на диференциала помагаха на този Benz да излезе от дълбокия пясък. Принципно при потегляне двойното задвижване е включено. Когато и четирите колела имат пълно сцепление, от скорост 20 км/ч 4Matic превключва само на задно задвижване.
Във вътрешното пространство по-широката централна конзола и оранжевата контролна лампа на скоростомера са индикация за двойното задвижване. Иначе няма допълнителни превключватели –4Matic действа напълно автоматично.
Който е разполагал с излишни 12 000 германски марки за 4Matic, е можел да си позволи и други скъпи екстри.
В двигателния отсек откриваме редица специфични за 4Matic детайли. например подсилените тампони на двигателя и възможността за деактивиране на 4Matic.
Инженерите са разположили предния диференциал до картера, а междинният вал отпред вдясно преминава през нея. Пружината е екстремно разтегната, за да може валът да мине през нея.
Моделът 124 4Matic има специално историческо значение: той маркира нова точка в технологичната ера. В днешно време толкова сложна и скъпа техника за двойно задвижване не би имала шанс за серийно производство в лек автомобил.