И Opel изнася по-реалистични данни за разхода

2507
2016

Opel представи в началото на юли първата стъпка в своята инициатива за повече прозрачност, анонсирана през декември миналата година. На специално създаден за целта уебсайт (за България: раздел в opel.bg) и преди въвеждането на новите законови изисквания за обявяване на разхода на гориво, Opel ще стане първият германски автомобилен производител, който доброволно ще публикува данни при измерване в по-реалистичния тестови цикъл WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure, Глобална хармонизирана тестова процедура за леки автомобили) заедно с данните за консумацията съгласно актуалния официално и законово изискван NEDC (New European Driving Cycle, Нов европейски цикъл на шофиране). Официалните данни по NEDC обикновено са по-ниски от доброволно публикуваните данни базирани на цикъла WLTP.

Клиентите, посещаващи сайта ще открият не само данни за разхода на гориво, но и ще разберат как да се възползват от новите стойности, ще научат за цикъла на шофиране WLTP и ще получат съвети как да намалят разхода си. Уебсайтът включва и отговори на най-често задаваните въпроси (FAQ).

Докато актуалният NEDC определя стойности за “градски, извънградски и комбинирани” цикли на движение по теоретичен пътен профил, WLTP използва „реални“ пътни профили, създадени на базата на глобално статистическо изследване. Цикълът на шофиране WLTP е разделен на четири части с различни средни скорости: ниска, средна, висока и много висока. Всяка част включва различни фази, статично положение, процеси на ускоряване и спиране, представляващи всекидневни пътни профили.

Диапазонът от стойности, които Opel публикува, е дефиниран по следния начин: всяка комбинация двигател/трансмисия се тества с видовете оборудване, водещи съответно до най-икономично и най-изразходващо гориво шофиране. Долната стойност представлява най-ниската стойност от четири фази на WLTP цикъла, като се използва автомобилът с оборудване, изискващо най-нисък разход на гориво от съответната комбинация от двигател и трансмисия. Горната стойност представлява най-високата стойност от четирите цикъла на WLTP, взета от съответстващия модел с оборудване, изискващо най-високия разход на гориво.

WLTP цикълът има широкомащабно приемане в автомобилната индустрия и е разработен на базата на насоките на UNECE (United Nations Economic Commission for Europe, Икономическата комисия на Организацията на Обединените Нации за Европа), Световен форум за хармонизиране автомобилните регламенти по отношение на това какво клиентите да очакват при всекидневно ползване. Получените данни са сравними в световен мащаб, докато данните по NEDC са валидни само в Европа. Съгласно плановете на Европейския Съюз, актуалният “New European Driving Cycle” (NEDC) ще трябва да бъде заменен, започвайки от 2017 година с по-модерния  WLTP.

Големи разлики в разхода

Сравнен с NEDC, WLTP е по-близък по отношение на разхода на гориво до шофирането в реалния живот. Цикълът е базиран на точно определени тестови процедури, взимащи предвид по-реалистична пътна динамика и външни температури. Базирани на лабораторни тестове в името на създаването на глобален хармонизиран стандарт, тестовите параметри включват по-дълги тестови дистанции, по-високи средни и максимални скорости, по-кратки периоди на престой и повече спиране и ускоряване. Например, разстоянието, изминавано в цикъла WLTP, е 23 километра (11 км в NEDC); периодите на престой включват само 13 процента (25 процента); максималната скорост е 130 км/ч (120 км/ч).

Комбинираният разход на гориво в цикъла NEDC на Astra хечбек с двигател 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo със 150 к.с. с шестстепенна механична трансмисия и  start/stop система е 5,1-4,9 литра на 100 километра, а емисиите са 117-114 г/км CO2. Диапазонът на на разхода на гориво базиран на WLTP цикъла за същия модел, измерен по описания по-горе начин е 8,5-5,0 л/100 км.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин