2024
След фейслифта си Urus получава добавката SE към името
Lamborghini продължава по пътя на електрификацията! След новия флагман, Revuelto, Urus също получава електрическо подпомагане – но това далеч не е единствената новост при SUV-a.
Когато през 2017 Lamborghini представи Urus като първия SSUV (Super Sport Utility Vehicle), италианците надали са подозирали колко добре ще бъде приет автомобилът с четири врати от клиентите. Първоначалният им план беше да продават по 3500 бройки от модела годишно, а над 6000 единици бяха реализирани само през 2023. Така Urus надмина всички очаквания и италианската марка с богати традиции навлезе в нови територии.

Сега е време за следващата стъпка. Въпреки че през 2022 Lamborghini лансира Urus S, както и „по-радикалния“ Urus Performante, и двата варианта на модела по същество не се различаваха драстично от базовия Urus, представен през 2017 г. С фейслифта (почти) всичко се променя.
Urus SE вероятно ще струва минимум 460.000 лева
Поръчките за Lamborghini Urus SE ще бъдат отворени съвсем скоро – и се очаква първите клиентски автомобили да бъдат доставени към края на 2024 г., най-късно в началото на 2025 г. Все още няма конкретна цена. Знае се само, че тази на Urus SE ще бъде между Urus S и Urus Performante – т.е. очакваме да бъде поне 460.000 лева. Вероятно тази сума няма да притесни повечето шофьори на Lambo.
Дизайнерски елементи от Revuelto при Urus
Дизайнът на Urus SE ни изглежда познат, но в действителност е нов. Заострената предна част напомня на Revuelto. Фаровете за първи път разполагат с матрична LED-технология и са станали по-тесни. Те вече не разполагат с характерния светлинен подпис във формата на буквата Y. С намигване главният дизайнер Митя Боркерт ни обяснява, че новата графика трябвало да напомня на опашката на бик, и добавя, че Urus SE умишлено не е проектиран да изглежда толкова агресивно, колкото Urus Performante.

В допълнение към новите 23-цолови джанти (Galanthus) и Launch-цвета със забавното име Arancio Egon, има доста промени, най-вече в задната част. Отделението за регистрационния номер е измествено едно ниво по-ниско в бронята. Задният капак е ориентиран спрямо дизайна на предната част и е заострен в средата. Промени при тесните задни светлини, които запазват своя подпис във формата на Y, няма. Новотост е вложката тип „пчелна пита“, която според Боркерт била малка реминисценция от Gallardo. Всичко това е комбинирано с два спойлера – този на покрива и самият ръб на капака, които трябва да осигурят по-добро с около 35 процента (в сравнение с Urus S) аеродинамично притискане в комбинация с ревизирания дифузьор.
Urus SE е plug-in хибрид
И стигаме до най-важната иновация: Urus SE е plug-in хибрид. Добавката SE идвала от „S Electrified“, но същевременно е избрана като знак на почит към легендарното Diablo SE.
Справката с техническите данни разкрива, че 4-литровият V8 битурбо бива подпомаган от синхронен електромотор с постоянни магнити, генериращ 141 кВт (192 к.с.). Според Lamborghini системната мощност била 800 к.с., а системният въртящ момент – 950 Нм, което маркира огромен скок в сравнение с 650-те коня на Urus или 666-те на Urus S.

800 к.с. и 950 Нм
Само V8-агрегатът на Urus SE произвежда 620 к.с. и 800 Нм. И макар че техническите данни първоначално не го издават, двигателят с вътрешно горене е преработен изцяло, за да бъде подготвен за бъдещите стандарти за вредните емисии. Наложило се е хардуерни компоненти като турбокомпресори и цилиндрови глави също да бъдат променени, разкрива главният технически директор на Lamborghini Рувен Мор в интервю.
В Lamborghini са положили огромни усилия, за да модернизират Urus във втората фаза на жизнения му цикъл. Освен добре познатите режими на шофиране по асфалт Strada, Sport и Corsa, както и офроуд режимите Neve, Sabbia и Terra, има и нови хибридни настройки. Батерията с капацитет 25,7 кВтч е разположена в багажника и трябва да осигури около 60 километра пробег изцяло на ток.
Максимална скорост 312 км/ч
По отношение на ускорението Urus SE прави значителен скок напред в сравнение с Urus S. SUV-ът, тежащ около 2,5 тона (на конска сила се падат само 3,13 килограма), катапултира от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди (Urus S – 3,5 секунди) и достига 200 км/ч само след 11,4 секунди (Urus S – след 12,5 сек) – наистина впечатляващи за SUV стойности. Истината е, че по-радикалният Urus Performante се нужда от 3,3 или 11,5 секунди за същите дисциплини. Максималната скорост на Urus SE е 312 км/ч (допреди – 306 км/ч), което го прави точно толкова бърз, колкото и Ferrari Purosangue.

4х4-системата е преработена основно. При Urus SE Lamborghini преминава от Torsen-диференциал към Hang-on задвижване на четирите колела, което според Рувен Мор било сериозно предимство, защото новият тракт можел да позволи на автомобила да направи по-сериозен „шпагат“ между комфортна возия и спортен дух. Мор разкрива, че SE трябва да бъде малко по-комфортен, но в същото време – много по-забавен за каране от Urus S. Ще проверим дали не ни лъже в първия тест на пътя.
Нов дисплей на инфотейнмънт системата
Подобрени са и някои по-малки детайли в интериора. Например, дисплеят на информационно-развлекателната система е увеличен до 12,3 инча (преди беше около 10 инча) и тя има нови функции. Графиките са опростени и адаптирани спрямо тези при Revuelto. Също така са използвани нови материали за вентилационните дюзи, седалките и др.

За да могат клиентите да конфигурират Urus според желанията си, са налични общо 47 различни цветови комбинации за интериора. Но ако те не са ви достатъчни, ще можете да се обърнете къма отдела за персонализиране на Ad Personam. Позицията на седене в Urus, която е необичайно ниска за SUV, е запазена. Водачът се чувства идеално интегриран в автомобила още от първото качване.
Извод
Lamborghini преработва Urus из основи. Бестселърът идва с нов външен вид, нова 4х4-система, ново задвижване и значително по-висока мощност – с всичко това на конкуренцията е обявена война.