И G-клас вече се движи на ток!


6
сеп.
2021

Mercedes G-клас преживява революция! След като офроуд иконата беше oсновно преработена през 2018 г., сега предстои най-голямата промяна от пускането й на пазара през 1979 г.- защото G-клас се превръща в електромобил! Традиционалистите може и да са в ок, но това е най-доброто, което може да се случи на „кубчето“. Тъй като конвционалните версии на ДВГ остават в програмата – т.е. G 400, G 500, G 63 и компания ще се предлагат паралелно. Поне засега. С прототипа EQG Mercedes на IAA 2021 в Мюнхен разкрва конкретна визия за серийна версия на електрическата G-класа, планирана за 2024 г.!

Mercedes-Benz Concept EQG

Според Mercedes прототипът бил много близък до серийния вариант. Затова не е чудно, че Concept EQG е ясно разпознаваем като G-класа още на пръв поглед. Mercedes се придържа към емблематичния дизайн, който е съвсем фино преработван през последните 42 години. Но при електромобила не е оставен без иновации: класическата радиаторна решетка е заменена с черен панел (Black Panel Grill) със светеща звезда и анимиран модел от сини квадратчета. Oколо панела минава светлинна лента, която – в комбинация със страничните огледала – подчертава подписа на дневните светлини. Доста футуристично.

Интериорът е като при нормалната G-класа, но ще бъде променен за серийната версия.

Интериор като при нормалната G-класа

Визуалният акцент на Concept EQG е двуцветната боя в черно и сребристо – като разделителната линия минава между фалцовете на каросерия и долния ръб на предния пакет. Едва когато се вгледате внимателно, ще забележите светещите ленти по защитните елементи – които биха могли да служат и като габаритни светлини. Специално разработените 21-инчови джанти визуално напомнят на джантите AMG Monoblock. На мястото на класическата стойка за резервната гума отзад е поставена кутия със заключване, в която бихте могли да поставите кабела за зареждане.

Погледът към салона не разкрива никакви изненади: изцяло белият интериор, с изключение на EQ-уредите, е като при обикновена G-класа. За съжаление, още не ни беше позволено да седнем вътре – за да не го изцапаме!

Багажникът на покрива с интегрирано лого G може да се види само от птичи поглед.

Серийната версия на Mercedes EQG – с различни размери на батерията?

Тъй като официално все още става дума само за концепция, Mercedes почти не разкрива  данни за задвижването. Мощност, пробег, капацитет на батерията? Все още всичко това е тайна! Знае се, единствено, че моделът ще използва актуалната платформа на „кубчето“, преработена за електрификация. Още преди време Mercedes запази обозначенията EQG 560 и EQG 580 – което означава, че клиентите вероятно ще могат да избират различни варианти на мощност и размери на батерията. Ако тя е като при EQS, максималният пробег трябва да бъде близо 700 км.

Прототипът разполага с независимо предно окачване и цял заден мост – нова разработка, за да бъде интегрирано електрическото задвижване. А то се състои от четири индивидуално управлявани PSM електродвигателя, комбинирани с двустепенна скоростна кутия (аналог на понижаващите предавки при двигател с вътрешно горене). От Mercedes обещават офроуд възможностите на електрическата G-класа да бъдат като при бензиновата/дизеловата. Очакваме цените да стартират от около 250 000 лева.

Кутия за зарядното устройство вместо резервна гума.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин