И G-класата на Mercedes ще бъде електрическа!


19
юли
2021

Януари 2018 г., автомобилното изложение в Детройт. Mercedes представя новата G-класа, а звездният гост Арнолд Шварценегер очевидно не се придържа към сценария и пита енергично тогавашния шеф на Daimler Дитер Цетше: „Тази G-класа ще се появи ли и като електрически модел?“. Цетше майсторски отбяга пряк отговор, като казва, че цялата моделна гама щяла да има електрическа модификация. Междувременно новият шеф на гиганта от Щутгарт потвърди, че „кубчето“ също ще се движи на ток. И макар че пуританите ще се отвратят от тази идея, всъщност това е единственият начин за оцеляването на динозавъра.

РАЗГЛЕДАЙТЕ G-КЛАСИ НА СТАРО

„Зелената“ версия на офроуд класиката трябва да дебютира на IAA 2021 в Мюнхен още този септември. Подобно на EQA и EQB, и тук моделът няма да бъде разработен „от нулата“ като електромобил, а ще използва вече съществуваща платформа. Преди време Mercedes запази обозначенията EQG 560 и 580, така че базираната в Щутгарт компания планира различни варианти на мощност и размери на батериите. Задвижването на четирите колела – с по един електродвигател на всяка ос – ще бъде стандартно за всички версии, а офроуд технологията (понижаващи предавки, блокажи) ще бъде запазена. В топ версията с 530 к.с. ще се използва голямата батерия с капацитет 108 кВтч, която може лесно да се интегрира в конструкцията с носеща рама. Обещаният от EQS пробег от 770 километра е малко вероятно да бъде постигнат постижими заради теглото и лошата аеродинамика на G-класа; EQG вероятно ще може да покрива около 500 километра.

Електрическа G-класа вероятно няма да струва под 260 000 лв.

EQG ще бъде на пазара през следващата година и едно нещо вече е сигурно: електрическият офроуд автомобил вероятно няма да се предлага за по-малко от 260 000 лв. Арни надали ще се притесни от тази сума – а той така и така вече има опит с електрическа G-класа, каквато австрийската компания Kreisel му направи по индивидуален проект преди близо 5 години.

Още по темата