2024
При модификацията със скосен заден капак обемът на багажника ще бъде само с 5 л по-малък
След представянето на стандартното Q5 като първи SUV върху платформата PPC (Premium Platform Combustion) сега Audi пуска и неговата версия Sportback. Това става два месеца след премиерата на стандартния SUV. В Германия тя ще струва еквивалента на около 110 хил. лева (към момента Q5 на родния пазар стартира от 107 866 лв.). Напълно очаквано, до В-колоната SUV-купето следва същия дизайн като своя конвенционален анагог – а спускащата се задна част дизайнерите са „изтеглили“ визуално още по-надолу. Така моделът става по-елегантен от предшественика си.
Спускащата се линия на покрива не се отразява сериозно върху обема на багажника: той е 515 л, т.е. само с 5 по-малък, отколкото при стандартното Q5. При сгъване на задните седалки се отварят 1415 л (1473 – при Q5).
Основният акцент в предницата е Singleframe радиаторната решетка, която е по-висока, отляво и отдясно е обрамчена от две Air Curtains, които при линията Q5 S-line са решени в сребрист мат. Тесните LED-фарове (срещу доплащане – Matrix LED) са разположени с 4 сантиметра по-високо от преди.
Базовият двигател на Q5 е новият 2.0 TFSI с 204 к.с. и максимален въртящ момент 340 Нм – с предно задвижване. Quattro-системата е опция. Единственият дизел засега е 2-литров TDI също с 204 к.с., но с 400 Нм максимален въртящ момент, винаги с 4х4. Върховият модел SQ5 вече няма да използва 3-литров дизел под предния капак – а 3.0 TFSI с 367 к.с. и 550 Нм. В бъдеще всички модели ще разчитат на трансмисията с два съединителя S tronic – скоростна кутия с хидротрансформатор като в старото SQ5 вече няма да има.