Без дизел за новия Duster

2911
2023

Dacia представи третото поколение на Duster – емблематичния си най-продаван модел, реализиран в тираж над 2,2 млн. Около 1000 броя Duster SUV излизат всеки ден от производствените линии в завода на Dacia в Питещи, Румъния – средно един брой в минута!

За успешната история на модела и интереса към него свидетелстват думите на Емил Гърнев, търговски директор на Кеос София, официален вносител на Dacia в България: „Очаквам с нетърпение средата на 2024 г., когато ще посрещнем новата Dacia Duster в България. В момента обаче сме фокусирани върху следващите 6 месеца. В краткосрочен план предвиждаме засилен интерес към досегашния модел, поради по-атрактивното му ценово позициониране и наличието на дизеловата му версия Blue dCi 115, както и бензиновата а, които традиционно са предпочитани от
нашите клиенти, но няма да се предлагат в новата Dacia Duster “.

Благодарение на пътен просвет от 217 мм във версията 4х4, най-високия за сегмента, Duster не се плаши от офроуд предизвикателствата.

Duster запазва впечатляващия външен вид, който води предишните поколения към
върха – особено солидния си, надежден SUV характер – но ги води по-високо, по-далеч и по-силно с новия отличителен дизайн на Dacia. Новата Dacia Duster с гордост изтъква своя обновен дизайн. Новата Dacia Duster е защитена със стилен пояс , който я обгръща отвсякъде: Страничните протектори на долната част на каросерията се свързват с протекторите на предните врати и след това с арките на колелата, които от своя страна се свързват с предните и задните брони.

Интериорът предлага щедро пространство.

Подобно на екстериора, интериорът съдържа всички важни функционални неща. Голяма част от подобренията са свързани с ергономичността, включително 10,1-инчовия централен екран, позициониран в зрителното поле на водача и под ъгъл 10° спрямо него. Новото управление на автоматичната трансмисия е особено лесно за водача. Плоските повърхности на волана в горната и долната част го правят изключително удобен за управление. Вътре повърхността на вентилационните отвори е Y-образна ( меднокафява във версия Extreme), а символът Y
се появява също около подлакътниците в панелите на вратите. Името на марката в средата на волана е заменено с логото на Dacia. Фаровете и задните светлини на новия Duster образуват Y и същата форма се вижда на алуминиевите джанти,които не съдържат хром (начинът на полиране на материалите е това, което им придава блясък).

В общи линии, размерите на каросерията са увеличени само с по някой и друг милиметър

Новата Dacia Duster е изградена на платформата CMF-B – използвана за Sandero и Logan, а след това – и за Jogger. Duster ще бъде предлаган като хибрид със 140 к.с. Системата комбинира 4-цилиндров, 1,6-литров бензинов двигател с 94 к.с., два електрически мотора (задвижващ мотор с 49 к.с. и високоволтов стартер генератор) и електрическа автоматична скоростна кутия (с 4 предавателни отношения на двигателя и 2 предавателни отношения на мотора). Тази комбинирана технология е възможна, защото системата е без съединител.

Рекуперативното спиране, високият капацитет за възстановяване на енергия в батерията от 1,2 кВтч (230 V) и ефективността на скоростната кутия правят възможно шофирането в изцяло електрически режим до 80% от времето в града, което намалява разхода от 20% (комбиниран цикъл) до 40% (градски цикъл). Освен това двигателят винаги стартира в електрически режим. Клиентите ще могат да поръчат и 3-цилиндров,1,2-литров турбобензинов двигател от ново поколение в система „мек хибрид“ със 130 к.с., както и 1-литрова версия на пропан-бутан със 100 к.с.

Новата Dacia Duster е първият производствен модел, който използва Starkle®, нов материал,
изобретен от инженерите на Dacia. Той съдържа 20% повторно използван полипропилен и никаква боя, което означава, че въглеродният отпечатък от производствения процес е по-малък. Страничните протектори на долната част на каросерията, протекторите на арките на колелата, протекторите на предните врати, триъгълниците на предната броня, (добавените) предни и задни защитни кори и протекторът на задната част са изработени от Starkle.

За дигиталното табло и 10,1-инчовия тъчскрийн ще се доплаща, в базовия вариант уредите са аналогови и има обикновено радио с Bluetooth-свързаност

Новата Dacia Duster се предлага с 4×4-система Terrain Control, която включва 5 режима за шофиране – Auto, Snow, Mud/Sand, Off-road и Еco. Новият модел ще разполага и с автоматично управление на скоростта при спускане, особено полезно при неравен терен и стръмни склонове. Системата основно действа върху спирачките, за да поддържа скоростта на автомобила под контрол. По време на офроуд шофиране на 10,1-инчовия централен екран се показва азнообразие от особено полезна информация (за страничен наклон, наклон на автомобила нагоре и надолу, разпределение на тягата между предната и задната ос – при 4х4).

















Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин