2020
No, grazie! С тази проста фраза Fiat гледаше да избяга от цялата еуфория около електрификацията. В интерес на истината, 500e на ток беше продаван в САЩ още от 2013 – но без особен успех. Сега обаче италианците искат да пуснат в Европа изцяло нов електрически 500 с променена визия. А който не бърза да каже Arrivederci на добрия стар бензинов двигател, още сега може да поръча някое от братчетата Cinquecento или Panda с 3-цилиндров мотор, интегриран в система тип „мек“ хибрид.
Генериращият 72 к.с. и 92 Нм 1-литров агрегат е комбиниран със задвижван от ремък стартер-генератор, който при нужда осигурява до 3,6 кВт допълнителна мощност. При нормално спиране се извършва рекуперация на енергията – тя бива запазена в литиево-йонна батерия с капацитет 11 амперчаса. А когато при скорост под 30 км/ч вдигнете крака от съединителя, след като сте изключили от предавка, и двата автомобила разчитат единствено на задвижването посредством 12-волтовата електрическа мрежа.
Италианците обещават, че електрифицираният 3-цилиндров мотор ще консумира с около 20 процента по-малко гориво, както и че ще намали драстично генерираните СО2-емисии. Освен това отговаря на нормата Euro 6d. Хибридът заменя конвенционалния 4-цилиндров мотор с обем 1,2 л и максимална мощност 69 к.с. По време на нашето тестово шофиране в околностите на Торино мекият хибрид се представи много убедително. Агрегатът с три „гърла“ има типичния за подобни машини звук, но не натоварва с прекалено високо ниво на шума и демонстрира добри маниери. Електрическият „Boost” не се усеща акустично, но и няма да ви „залепи“ за седалката. Въпреки това сега 500 ускорява по-динамично и се представя като значително по-темпераментен от 4-цилиндровия си предшественик. Затруднява се единствено на изкачвания. Panda прави впечатление на по-тромава, но в действителност се движи по-динамично, отколкото характеристиките й „на хартия“ предполагат. Шестата предавка е новост и за двата модела – тя трябва да свали разхода при движение с по-висока скорост.