Тест » И мегапроходимият Jeep Wrangler Rubicon вече е електрифициран! (ТЕСТ)

И мегапроходимият Jeep Wrangler Rubicon вече е електрифициран! (ТЕСТ)

0808
2022

ТАКЪВ ТРАДИЦИОНАЛИСТ С ЩЕКЕР? Необходимо ли е? Ако сте познавачи на тема Jeep, то знаете, че клиентите избират бензинов или дизелов двигател с най-малко 6 цилиндъра. След това обаче вносителите трябваше да плащат сериозни глоби за вредните емисии и вносът просто не си струваше.

Хибридът също се справя с типичните Trail-ситуации

ДИРЕКТЕН НАСЛЕДНИК НА ПЪРВИЯ JEEP

При Wrangler от актуалното поколение JL все още прозира първият Jeep. При качване вътре няма изненади – позицията на седене от 30 см над пода на автомобила ни е позната и любима. За разлика от предупредителния сигнал при потегляне. Той прозвучава дори и тогава, когато автомобилът не потегля електрически и застрашаващо пешеходците, а с бензиновото задвижване. Да, разбираме, че е заради сигурността, но трябва ли звукът да е толкова измислен? Значително подобрение спрямо предшественика JK е по-фино реагиращото окачване, което ни кара да забравим усещането а ла пощенски камион. Усещане, което се подсилва от гумите и от по-високото заради батериите тегло. MT гумите са офроуд – с всичките си недостатъци за всекидневието. Те ще накарат водачите на всекидневните SUV-ове да открият чара на бавното каране: още при 50 км/ч скоростта се усеща акустично, а 120 км/ч звучат като стартиращ самолет. Спирачният път пък е по-дълъг от 45 метра със загрети спирачки! В режим на задно задвижване почти не се пести гориво. А върху мокра настилка задните колела се подхлъзват в завоя и се налага бързо завъртане на волана в обратната посока, за да се запази курсът.

Единствено капакът за буксата за зареждане с ток отпред вляво и надписите издават хибрида – иначе всичко е както преди
Буксата за зареждане от контакта е разположена отпред вляво до колоната, а капачката на бензиновия резервоар – отзад, както обикновено
8,4-инчов монитор, със здрава рамка
Високоформатно товарно пространство с вместимост 1059 литра зад отвор с широчина от 99 сантиметра за товарене. Вдясно е внушителният субуфер на уредбата Alpine – подходящ за Jeep

По-сигурно ще се движите в автоматичен режим. Все пак системният максимален въртящ момент е 637 Нм – електромоторът в трансмисия също участва в ускорението. Под капака работи неамерикански 2-литров турбо бензинов двигател, чиято червена зона започва от 6000 об./мин – направо спортна за този тип автомобили. Колегата ни Щефан Малах написа в дневника на автомобила: „Задвижването доставя удоволствие, но няма смисъл. Бързо ускорение при Wrangler – за какво ви е? А при 140 км/ч моделът харчи 16 литра – в такъв случай направо да бяха монтирали добрия стар V6 двигател!“ Освен по-високата цена хибридизацията носи още три недостатъка: първо Plug-in вариантът може да тегли само 1587 кг – с 908 по-малко от вече спрения се стандартен вариант 2.0T. Второ: не се движи толкова комфортно, колкото със стария дизелов двигател в комбинация с автоматичната трансмисия с хидротрансформатор на ZF. Извън асфалтовите пътища обаче е важно да има равномерно разгръщане на мощността. Трето: заради тежките батерии под задната седалка новият модел тежи със 160 кг повече от предшественика с дизелов мотор.

Понижаващи предавки и ръчен блокаж на диференциала, комбинирани в къс лост

Или с 330 кг повече от 2.0T без зареждане от контакта. Хубаво е, че дълбочината на газене остава същата. Jeep обаче става въодушевяващ извън асфалта: включвате недостижимо късата понижаваща предавка (4,0:1), разкачате чрез бутон „Sway bar“ предната стаблизираща щанга и се наслаждавате как автомобилът преминава гъвкаво по неравни терени. Усещането е, сякаш яздите слон. Това и късите понижаващи предавки превръщат Rubicon в най-последователния всъдеход, който може да се купи в днешно време. Изцяло електрически – до темпо 130 – можете да изминете 41 километра. Така 100 километра ви излизат около 29 лв. по цени в Германия. Ако зареждате редовно и съвестно, ще понижите разходите за гориво. Ако пък не искате Plug-in техниката, трябва да се насочите към късата база на Rubicon – той все още се предлага без зареждане от контакта. Но и той може да тегли само 1,5 тона.

Кокпит с голям брой въртящи се превключватели – харесва ни. Извън асфалтираните пътища тъчскрийните се управляват трудно
Силно наклонена в посока назад долна част на седалката, достатъчно пространство за коленете

Извод

За съжаление подобен последователен майстор на катеренето не може да блесне в разделите за всекидневна пригодност. А хибридизацията го прави по-тежък и по-скъп. Нека все пак се радваме, че можем да си купим Jeep като нов автомобил!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин