Италианският Range Rover

2203
2018

Rayton-Fissore Magnum – името ви звучи странно? Още по-странна е съдбата на този офроудър, проектиран от малкия италиански производител  Rayton-Fissore първоначално за полицията и военните, а по-късно – призван да се се превърне в луксозен SUV с V8-двигател. Пуснат на пазара през далечната 1985, Magnum използва модифицирана платформа от малкия камион за армията Iveco 4×4 WM40-10. От него Magnum „наследява“ и основни компоненти по спирачната система, окачването, както и диференциалите. Иначе отвън моделът с големи прозорци напомня на „надут с компресор“ Fiat Uno – далеч не само заради задните светлини. Серийното оборудване включва климатик, електрически стъклоповдигачи, стерео и регулируем волан – екстри, каквито далеч не са обичайни за средата на 80-те. В кожения салон влизат не само седалките – но и таблото, както и панелите на вратите. Автомобилът е изграден върху тръбна рама, към която са закрепени панелите на каросерията посредством болтове.

„Облеченият“ в кожа интериор

Първоначално Magnum дебютира с три двигателя – 2,4-литров турбодизел (90-110 к.с.) на Sofim и два бензинови: 2-литров 4-цилиндров бензинов с компресор на Fiat/Lancia със 138 „коня“ и 2,5-литров V6 (160 к.с.) от Alfa – за версията Magnum VIP. През 1988 моделът атакува щатския пазар под името Laforza – с 5-литров V8 на Ford, 4-степенна автоматична трансмисия AOD с 4 предавки и 4х4-система с понижаващи предавки на местния производител Newprocess. Някои от последните бройки на Laforza дори са оборудвани с 6-литров мотор на GM с механичен компресор Eaton – и развиват 455 к.с. В Италия продажбите на луксозния SUV са преустановени още през 1993, но в САЩ продължават чак до 2003. Част от произведените общо 6000 бройки отиват за Guardia di finanza, горските служби и други държавни структури, има и бронирани изпълнения.

Италианска версия за полицията

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин