Историята на Lamborghini-то, забравено в плевня преди цели 30 години (ВИДЕО)

0910
2021

Ентусиастите на тема „автомобили“ мечтаят за находки като това забравено преди повече от 30 години в плевня Lamborghini. Обстоятелствата, при които редкият расов „италианец“ с четира места се е озовал там, не са напълно ясни. Действието се развива във ферма близо до езерото Уиндермир в Англия  буквално в средата на нищото – надали някой би си помислил, че именно тук екзотично Lamborghini би „отлежавало“ в продължение на цели три десетилетия. Espada-та е открита от влогъра Джони Смит, притежател на канал в YouTube, наречен The Late Brake Show. Един от зрителите на канала се свързва със Смит и го „открехва“ за въпросното Lamborghini Espada S3.

Но как започва всичко? Собственикът на Lamborghini-то попитал притежателя на имота преди повече от 30 години дали може да съхранява Espada-та в споменатата „сушина“ за известно време. Разбира се, срещу съответния наем. Двете страни се договарят за цена и Lambo-то е прибрано. След няколко месеца обаче плащанията изведнъж секват и шофьорът на Lamborghini-то изчезва безследно. Оттогава гумите на Espada стават квадратни от стоене – и вероятно колата щеше още да тъне в забрава, ако притежателят на имота не бил умрял преди няколко месеца. Когато наследниците решават да продадат къщата и фермата, те се натъкват на Espada-та – модел, произведен в едва 1217 бройки за периода между 1968 и 1978 г., и едва не дават проектирания от Марчело Гандини V12-автомобил за претопяване. За щастие, обаче, член на семейството си спомня за силния интерес на Доминик към автомобилите. А когато Доминик вижда Espada-та между два Vauxhall Cavalier и Calibra (т.е. Opel Vectra или Calibra), той веднага се свързва с Джони Смит.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА LAMBORGHINI ESPADA В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

След като двамата мъже разчистват около Espada-та, става ясно, че екземплярът е от последната еволюция на модела, произвеждан между 1972 и 1978 г. Изненадващо, състоянието на 4-местното Lamborghini, високо само 1,18 метра, не изглежда толкова лошо, което вероятно се дължи на факта, че Espada-та е стояла покрита с брезент за дълго време. Не е известно кога той е махнат. Разбира се, бялата боя е покрита с птичи изпражнения и прах, но в сравнение с Vauxhall-а Lamborghini не е пострадално много. Неприятно е, че липсват всички емблеми на Lamborghini и надписи Espada, но с изключение това все още футуристичната като визия Espada изглежда завършена.

V12 с мощност до 350 к.с.

Espada е четвъртият модел, който Lamborghini пуска на пазара след 350/400 GT, Islero и легендарната Miura. Тя е истински Gran Turismo с място за четирима души и носител на много високи технологии: Espada разполага с независимо окачване на четирите колела и дискови спирачки още през 1968 г. Под големия преден капак се крие V12 с работен обем 3929 куб. см и мощност първоначално 325, а по-късно – дори 350 к.с. С максимална скорост от 245 км/ч това е дори най-бързият четириместен автомобил в света за известно (кратко) време. Въпреки това Espada не е успешен модел. За десет години производство от него са направени само 1217 бройки.

Lamborghini Espada в добро състояние струват от 200 000 лева нагоре

Едва през последните години 4,67-метровата Espada се превърна в търсена класика. Поради нейния екзточиен характер в днешно време почти няма екземпляри от модела за под 200 000 лева – a най-хубавите автомобили излизат около 300 000. Lambo-то от фермата е далеч от състояние „конкурс“ – но пробегът от едва 7477 км (4646 мили) и историята на конкретната машина определено ще бъдат оценени високо от някой колекционер. Особено с оглед на факта, че по автомобила почти няма липса, V12 е в пълна окомплектовка, по синия кожен интериор има само незначителни щети, а на пръв поглед Lambo-то изобщо няма ръжда. Espada-та с регистрационен номер „5 MBP“ ще бъде предложена на търг още през 2021 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв