Историята на GT-R

1306
2016

Въведен първоначално като флагман в моделната гама на японския Nissan, за да демонстрира новаторските технологии и качества на компанията, Skyline GT-R се превърна в уважавана фигура не само в световната общност на автомобилните ентусиасти, но и излезе от рамките на автомобилния свят, за да се превърне в икона в поп-културата чрез филмови блокбастъри, както и чрез виртуални игри. Ние ще ви представим историята на хитовия „японец“.


Първо поколение (1969-1972)

След като дебютира през есента на 1968 по време на автосалона в Токио, серийната версия на напълно новия GT-R е представена пред публиката през февруари 1969. Под капака на този нов модел е монтиран двигателят S20, разработен на базата на 24-клапановия DOHC от R380. Печелейки първата победа по време на JAF Гранд При през 1969, първото поколение GT-R бе добре познат с времето си от 16,1 сек за спринта до 400 метра и максималната скорост от 200 км/ч. Най-късият представител в историята на модела – 4395 мм, спирачките отзад са барабанни, а гумите и на четирите колела – 14-цолови. Задвижващият агрегат, първият в света масово произвеждан с два горно разположени разпределителни вала, генерира 160 к.с. при 7000 об/мин. Сред другите акценти са диференциалът с ограничено приплъзване, както и 100-литровият резервоар. Първото поколение със заводско означение PGC10 печели 49 поредни победи в Японския шампионат за туристически автомобили!


Skyline_GT-R_(KPGC110)_rear

Второ поколение (1973)

Лансирано през ноември 1972, второто поколение на GT-R стана достъпно за публиката през януари на следващата година. Задвижван от 24-клапанов, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (S20), той е един от първите японски автомобили, оборудван с дискови спирачки на четирите колела. Неговата съвършена инженерна конструкция го надари с енергична динамика, превръщайки го в много популярен автомобил сред ентусиастите. Въпреки това, производството бе спряно след приблизително 200 бройки, когато на домашния му пазар са въведени много по-стриктни стандарти за вредните емисии. Заради отличното си пътно поведение, прекрасно изваяните си екстериорни линии и ограниченото си производство, второто поколение на GT-R стана много търсен сред автомобилните колекционери.


Nissan_Skyline_R32_GT-R_001

Трето поколение (1989-1994), R32

GT-R е възкресен през 1989 след 16-годишно отсъствие. Познат като R32, той се задвижва от 2,6-литров, редови, 6-цилиндров DOHC (RB26DETT), генериращ 280 к.с. Това е първият модел GT-R, в който е вградено задвижване на четирите колела, превърнало се сега в запазена марка (предишните поколения са със задно). Със своята електронно-контролирана система ATTESA E-TS и многораменно окачване, третото поколение GT-R държи невероятни рекорди в All-Japan Touring Car Championship, печелейки всеки старт, в който участва.

Nissan_Skyline_R33_GT-R_001

Четвърто поколение (1995-1998), R33

Макар да е малко по-голям и тежък от предходния модел, четвъртото поколение GT-R, обозначено като R33, бързо се откроява със своята подобрена стабилност, постигната чрез оптимизирано разпределение на тежестта, много по-корава конструкция на купето, подобрен контрол на сцеплението и категорично по-добро ускорение. В действителност, той поставя рекорд на прословутата „Нордшлайфе“, завъртайки една обиколка за 7:59 мин – с невероятните 21 секунди по-бързо спрямо R32. • Завършва 10-ти в генералното класиране на „24 часа на Льо Ман“ през 1995 г.

Пето поколение (1999-2002), R34

R34 GT-R е последната версия на суперспортния флагман на Nissan, задвижван от двигателя RB26DETT и оборудван със системата ATTESA E-TS 4WD. Благодарение на увеличената структурна здравина на платформата, както и на по-компактните размери спрямо предшественика му (междуосието на R34 е c 55 мм по-късо от това на R33), петото поколение на GT-R демонстрира още по-добро управление и динамика. Подобрена аеродинамика, включително нов дизайн на пода, генериращ значително по-висока сила на притискане, подпомaгат в голяма степен този атлетично изглеждащ мускулест GT-R.

Шесто поколение (2007 до днес), R35

Представен за пръв път като концепция по време на Токио Мотор Шоу 2005, серийният GT-R дебютира на родния си пазар точно две години по-късно, отново на същото изложение. Емблематичният спортен флагман на Nissan остава верен на корените си, предлагайки вълнуващо управление и динамика чрез най-новите модерни технологии. Сега, в съчетание с типичните четири кръгли стоп светлини, GT-R е оборудван с би-турбо V6 двигател (заменящ предишния редови 6-цилиндров мотор) и технологично усъвършенствано задвижване на четирите колела, обвити в модерен екстериорен дизайн, който изглежда също толкова елегантен, колкото и мускулест.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин