Историята на GT-R


13
юни
2016

Въведен първоначално като флагман в моделната гама на японския Nissan, за да демонстрира новаторските технологии и качества на компанията, Skyline GT-R се превърна в уважавана фигура не само в световната общност на автомобилните ентусиасти, но и излезе от рамките на автомобилния свят, за да се превърне в икона в поп-културата чрез филмови блокбастъри, както и чрез виртуални игри. Ние ще ви представим историята на хитовия „японец“.


Първо поколение (1969-1972)

След като дебютира през есента на 1968 по време на автосалона в Токио, серийната версия на напълно новия GT-R е представена пред публиката през февруари 1969. Под капака на този нов модел е монтиран двигателят S20, разработен на базата на 24-клапановия DOHC от R380. Печелейки първата победа по време на JAF Гранд При през 1969, първото поколение GT-R бе добре познат с времето си от 16,1 сек за спринта до 400 метра и максималната скорост от 200 км/ч. Най-късият представител в историята на модела – 4395 мм, спирачките отзад са барабанни, а гумите и на четирите колела – 14-цолови. Задвижващият агрегат, първият в света масово произвеждан с два горно разположени разпределителни вала, генерира 160 к.с. при 7000 об/мин. Сред другите акценти са диференциалът с ограничено приплъзване, както и 100-литровият резервоар. Първото поколение със заводско означение PGC10 печели 49 поредни победи в Японския шампионат за туристически автомобили!


Skyline_GT-R_(KPGC110)_rear

Второ поколение (1973)

Лансирано през ноември 1972, второто поколение на GT-R стана достъпно за публиката през януари на следващата година. Задвижван от 24-клапанов, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (S20), той е един от първите японски автомобили, оборудван с дискови спирачки на четирите колела. Неговата съвършена инженерна конструкция го надари с енергична динамика, превръщайки го в много популярен автомобил сред ентусиастите. Въпреки това, производството бе спряно след приблизително 200 бройки, когато на домашния му пазар са въведени много по-стриктни стандарти за вредните емисии. Заради отличното си пътно поведение, прекрасно изваяните си екстериорни линии и ограниченото си производство, второто поколение на GT-R стана много търсен сред автомобилните колекционери.


Nissan_Skyline_R32_GT-R_001

Трето поколение (1989-1994), R32

GT-R е възкресен през 1989 след 16-годишно отсъствие. Познат като R32, той се задвижва от 2,6-литров, редови, 6-цилиндров DOHC (RB26DETT), генериращ 280 к.с. Това е първият модел GT-R, в който е вградено задвижване на четирите колела, превърнало се сега в запазена марка (предишните поколения са със задно). Със своята електронно-контролирана система ATTESA E-TS и многораменно окачване, третото поколение GT-R държи невероятни рекорди в All-Japan Touring Car Championship, печелейки всеки старт, в който участва.

Nissan_Skyline_R33_GT-R_001

Четвърто поколение (1995-1998), R33

Макар да е малко по-голям и тежък от предходния модел, четвъртото поколение GT-R, обозначено като R33, бързо се откроява със своята подобрена стабилност, постигната чрез оптимизирано разпределение на тежестта, много по-корава конструкция на купето, подобрен контрол на сцеплението и категорично по-добро ускорение. В действителност, той поставя рекорд на прословутата „Нордшлайфе“, завъртайки една обиколка за 7:59 мин – с невероятните 21 секунди по-бързо спрямо R32. • Завършва 10-ти в генералното класиране на „24 часа на Льо Ман“ през 1995 г.

Пето поколение (1999-2002), R34

R34 GT-R е последната версия на суперспортния флагман на Nissan, задвижван от двигателя RB26DETT и оборудван със системата ATTESA E-TS 4WD. Благодарение на увеличената структурна здравина на платформата, както и на по-компактните размери спрямо предшественика му (междуосието на R34 е c 55 мм по-късо от това на R33), петото поколение на GT-R демонстрира още по-добро управление и динамика. Подобрена аеродинамика, включително нов дизайн на пода, генериращ значително по-висока сила на притискане, подпомaгат в голяма степен този атлетично изглеждащ мускулест GT-R.

Шесто поколение (2007 до днес), R35

Представен за пръв път като концепция по време на Токио Мотор Шоу 2005, серийният GT-R дебютира на родния си пазар точно две години по-късно, отново на същото изложение. Емблематичният спортен флагман на Nissan остава верен на корените си, предлагайки вълнуващо управление и динамика чрез най-новите модерни технологии. Сега, в съчетание с типичните четири кръгли стоп светлини, GT-R е оборудван с би-турбо V6 двигател (заменящ предишния редови 6-цилиндров мотор) и технологично усъвършенствано задвижване на четирите колела, обвити в модерен екстериорен дизайн, който изглежда също толкова елегантен, колкото и мускулест.

 

Още по темата

Card image cap
Най-страхотните олдтаймери от аукциона в Париж: Alpine GTA

11
февр.
2018

Във френската столица на 9-ти февруари бе проведен търг - Artcurial продаде редица класически автомобили по време на изложението Rétromobile 2018

Card image cap
„Улично“ Porsche 911 GT1 продадено за рекордна сума

22
мар.
2017

Eдин от общо 20 произведени Porsche 911 GT1 с хомологация за обществените пътища си намери нов притежател във Флорида

Card image cap
Първата Shelby Cobra – най-скъпата американска кола

23
авг.
2016

Първата Shelby Cobra счупи рекорд. Със своята осемцифрена продажна цена печалба тя е най-скъпото скъпият американскио превозно средствоавтомобил, продавано някога

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: