Историята на малкото Peugeot: първо малък, после заоблен, а сега


10
юли
2019

ВРАТИ С ДЕБЕЛИНАТА НА КАРТОН, тънки ръчки на стъклоповдигачите и малки, хлабави превключватели. Редом със своите наследници Peugeot 205 буди инстинкт за защита. Трудно е да си представим, че тази крехка кола някога е била най-добрата в своя сегмент. И определено сред най-успешните. Използваме премиерата на новото Peugeot 208 за пътуване в миналото. Преди 36 години нещата за производителя с лъв в емблемата се влошиха. Моделите 104, 305, 505 и компания се считаха за остарели, необходима бе появата на нов касов хит. Заедно с дизайнерското студио Pininfarina французите търсят език на формите, който да се хареса на всички пазари. Но именно с външния вид, който принципно е гарант за скука, 205 избухва като бомба. Въпреки че е малък автомобил, моделът се превръща във франкофонския и жизнеутвърждаващ проект, противоположен на VW Golf I и открадващ клиенти дори и от наследника му.

Семейни черти С безброй детайли новото Peugeot 208 цитира по-старите модели. Например с обозначението на модела върху предния капак
НОВОТО 208 Два напълно дигитални монитора с 3D графика дават най-важната информация на водача. Версията с три врати е отпаднала

С място за до петима пътници (по-уютно е за четирима), с типично френско комфортно окачване и голямо разнообразие от двигатели и варианти на оборудването имаше за всеки по нещо. Версията Lacoste привличаше ориентирани към модата дами, еластичният дизел – пестеливци, а потентният GTI помогна за превъплъщение на успехите на Turbo 16 на Рали „Дакар“ по нормалните пътища. Без значение дали с три, с пет врати или кабриолет: Peugeot продава и печели много. Отговорните фактори се наслаждават на успеха си. Прекалено дълго. В един момент младежкият чар на 205 избледнява – сравнен с новото Polo 6N, Renault Clio и Fiat Punto, моделът е „старче“ с недостатъчно добро оборудване. Затова в Париж отново бият тревога. Дизайнерският екип на Мурат Гюнак, направил преди това име в Mercedes с оформлението на първите поколения на C-клас и SLK, започва да работи под пълна пара по наследника. През август 1998 г. се появява 206 и праща 205 след безкрайни 15 години и 5,3 милиона продадени екземпляра в пенсия. Новият модел е значително по-голям, по-просторен, в крак с модата фаровете му стигат до калниците и се предлага дори и като кабриолет. Модел, който се произвежда и до днес за някои пазари и който успя да премине границата от 10 милиона продажби през 2018 г. Нищо чудно, че очакванията за 207, появил се през 2006 г., са съответно доста големи. Голяма обаче е и муцуната а ла акула, която не се харесва особено на клиентите, както и конкуренцията.

205 – 1983
205: Спартански кокпит без централна конзола и оборудване от всякакъв вид
205 можеше да бъде и толкова семпло. Френският модел без подглавници

Корейците Hyundai и Kia изведнъж се бяха превърнали в сериозни противници. След нелоши продажби по времето на премията при връщане на стар автомобил през 2009 реализацията на 207 не е впечатляваща и смяната на модела през 2012 г. остава почти незабелязана. 208 пък отново поляризира. Съвсем умишлено нарушава догмите и разполага уредите над арматурното табло. Освен това е сдържан на тема тегло и размери, но това не помага на продажбите. До края на 2018 г. 208 не успява да премине границата от 100 000 бройки в Германия. Може би и поради факта, че външният вид е сравнително скучен. При Peugeot обаче има нов полъх, започнал с модела от среден клас 508.

206 – 1998
206: Заоблен и елипсовиден в стила на късните ‘90 години. С интересни тапицерии

Френският Golf
Това, което е за германците VW Golf, за французите определено е малкият модел на Peugeot. Чаровните всестранни таланти 205 и 206 са продадени милиони пъти. 207 и 208 бяха по-безлични и не издържаха дълго време.

207 – 2006
207: Праволинеен и делови. Бели циферблати за спортно усещане

Новото поколение на 208 умишлено привлича с познати елементи на дизайна на марката като три вертикални светлини а ла 504 Coupé, които намираме в дневните светлини, както и преминаващата през цялата широчина на задницата бленда, позната ни от големия брат 508. Докато при 205 (ако изобщо) малкият дигитален уред демонстрираше максимума на напредък, сега огромен 10-инчов монитор с 3D графика краси стилното арматурно табло. Фактът, че по отношение на предлаганото място моделът не се доближава до Fiesta и Polo, новото 208 компенсира с много индивидуалност. Именно това направи 205 толкова популярно и обичано преди 36 години.

208 – 2012
208: Къде са те…? Разположението на уредите изискваше време за свикване

Още по темата

Card image cap
Клубът на супербързите: Lamborghini Aventador S

22
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
Колите с най-яки спойлери: McLaren Senna

10
февр.
2018

По-голямо налягане на притискане и по-добра позиция на пътя: това са целите на задните спойлери на автомобилите. Някои модели обаче са наистина внушителни - ще ви покажем "класация" ни

Card image cap
Завод, който вече не съществува

30
мар.
2017

През тази година заводът на Opel в германския град Бохум щеше да навърши 55 години. За съжаление той вече не съществува - сградите са съборени, през една част от територията му минава магистрала, а някогашните паркинги сега са застроени с палатки и контейнери, приютили бежанци. Припомняме ви един репортаж по случай 50-годишнината на завода

Card image cap
В дрифт към Пайкс Пийк – Кен Блок и неговият Mustang „Hoonicorn“

26
окт.
2016

Звездата от Youtube Кен Блок е увеличил значително мощността на своя Mustang "Hoonicorn", за да може той да се справи с едно изключително предизвикателство

Card image cap
Изобретателно решение, което може да остави тенекеджиите без работа …

7
окт.
2016

Понякога хората са доста изобретателни, когато става дума за „ремонтиране“ на разни неща.

Card image cap

В последния брой:

Архив >