2022
В освежената GR Supra сега ще превключвате на ръка. Много добре!
MANUAL TRANSMISSION, НАКРАТКО: MT. В превод – ръчна трансмисия. Японците правят още един опит със Supra – този път с механичната скоростна кутия. В рамките на фейслифта (по-леки джанти, промени по адаптивното окачване, стабилизатори, управление, софтуер) опционално ще бъдат монтирани 3 вместо както досега 2 педала. Ако си мислите, че кутията също както двигателя е от BMW, значи се заблуждавате. Произвежданата в Мюнхен 6-степенна механична скоростна кутия е усъвършенствана. Стига обаче теория – искам да се уверим, че това нещо със скоростния лост не е старомодно. Нищо подобно! Осигурява ви широка усмивка! Както и съвсем малко критика. Педалът на съединителя се дозира добре, но е сравнително мек. Съпротивлението при превключване е сравнително добре, но момента на зацепване е прекалено блудкав, а ходовете на предавките не са дълги, но не са и къси. Въпреки това ръчната работа доставя удоволствие.
ИЗВОД
Гидо Науман
Жалко, че 6-степенната кутия се предлага само с 6-цилиндровия мотор. Очаквахме и малко по-специално усещане при превключване. Въпреки: сдържаното присъствие на BMW доставя удоволствие и в спортната Toyota.
Toyota GR Supra
Ред. 6-цил. турбо двигател, отпред надлъжно. • работен обем 2998 cм3 • мощност 250 кВт. (340 к.с.) при 5000-6500 об/мин • макс. въртяпщ момент 500 Нм при 1600-4500 об/мин • задно задвижване/6-степ. механична трансмисия • Д/Ш/В 4379/1854/1299 мм • собствено тегло 1577 кг • обем на багажника 290 л • 0–100 км/ч за 4,6 сек • макс. скорост 250 км/ч разход на гориво 8,8 л А 95 Н/100 км CO2 198 г/ км • цена: от 120 000 лв.