Испанският Volkswagen стана на 60


17
май
2017

Всяка страна, производител на автомобили, си има своя „народен автомобил“: САЩ станаха мобилни с Ford T-Modell, Федералната република с VW „костенурка“, а жителите на ГДР – с Trabant. Да не забравяме Morris Minor и Mini в Англия, както и Citroën 2CV и Renault 4 във Франция. А на Ботуша? Разбира се, с Fiat 500. Малко позабравен остава по-големият модел 600, дебютирал през 1955 г. В онези сравнително трудни години автомобилът бе не само семейна кола, но и един от най-големите чуждестранни успехи на Fiat. Например в Испания, където бе произвеждан и продаван като лицензен вариант Seat 600.

Сега Seat 600 празнува своята 60-та годишнина – с един реставриран с много любов и средства модел 600. Производството на модела започва през 1957 г. в завода на Seat. Там 600 се превръща в бестселър и е пратен в пенсия чак през 1973 г. – след 815 000 слезли от конвейера екземпляра. Този малък автомобил бе познат обаче не само на испанците – в Югославия дългият 3,30 метра мъник бе известен като Zastava, а в Германия – като „Jagst“ (произведен над 171 000 пъти от NSU-Fiat в Некарзулм).

Юбилейният модел на Seat 600 е автомобил от 1965 г. със сгъваем покрив. Необходими са били 30 работника и 1500 часа, за да бъде възроден този автомобил. Обновени са били около 1000 части, използвани са 15 литра сиво-син лак и 50 метра плат за интериора. Единствените оригинални части са воланът и клаксонът. Отзад работи 4-цилиндров мотор с работен обем 633 куб. см и 21,5 к.с.

През 1970 г. 600 E с 25 к.с. и 767 кубика наследява 600, като тази мощност позволява вдигането на 110 км/ч.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >