2025
Понякога си заслужава да правите дребни ремонти сами вместо да се обръщате към сервиз. Доказва го тази история със собственик на Bugatti, спестил еквивалента на 26 хил. лева!
Ако имате суперавтомобил, ще трябва да се подготвите за доста високи разходи за поддръжка и ремонт. Най-скъпо ще ви излезе, ако карате Bugatti Veyron. Ексклузивната хипермашина с до 1200 к.с. струваше около 2,8 милиона лева като нова и от нея са произведени само 450 бройки. Но въпреки това да ви искат еквивалента на 26 хил. лева за ремонт на малък превключвател звучи като пълна измама. При това премиум измама. Именно това обаче се случва във Великобритания.

Автомобилът с най-високите разходи за поддръжка
В проведено наскоро интервю притежателят на Veyron Карл Хартли споделя своята история. Собственикът на автокъщата за суперавтомобили Tom Hartley Cars със седалище в близост до Бирмингам, посочва Bugatti за автомобила с най-високи разходи за поддръжка. Хартли обяснява, че като собственик на модел от екзотичната марка може да ви се наложи да „изсипвате“ около 234 хил. лева годишно за поддръжка – като всяка сервизна манипулация струвала около 70.000 лева.

Премиум измама
Но един случай озадачава Хартли: когато мъжът забеляза, че контролерът за регулиране на страничните огледала имал прекалено голям луфт, се свърза с дилър на Bugatti. Оттам му обявяват цената за ремонта колосалните 11.400 паунда за ремонт, което се равнява на около 26.000 лева!
Решение „направи си сам“
За Хартли това е просто „too much“. Затова той моли свой приятел, работил за Формула 1, да се заеме с проблема. И начинанието се увенчава с успех: след малко „главоблъсканици“ двамата откриват, че малка част, която се използва и в различни модели на VW като буса Transporter, трябва да бъде сменена. Цената й се е оказа малко над 2 лева! Ремонтът отнел само 20 минути – a приятелят на Хартли не искал нито стотинка за труда си. На това му се казва решение „направи си сам“!