2024
SUV се носят на вълната на успеха повече от две десетилетия, а ранните модели вече са достигнали възрастта на класическите автомобили. AUTO BILD разгледа по-отблизо пет начинаещи класики.
SUV вълната достигна Европа в края на 90-те години. Тенденцията, която започнаха американците и която скоро откриха британците и японците, най-накрая набра скорост и в Германия с Mercedes M-Class. BMW контрира с X5, а други производители като Volvo, VW, Porsche и Audi бързо ги последваха. Успехът доказа правотата на производителите и осигури все повече и повече модели в много класове. Популярната категория продължава да набира популярност и до днес, като Statista отчита повече от 850 000 регистрации на SUV за 2023 г.
Формулата за успех на SUV не е толкова лесна за дешифриране, колкото изглежда на пръв поглед. Разбира се, такъв голям автомобил изглежда впечатляващо и представлява страхотен символ на статус. Но не всички купувачи избират висока седалка от съображения за престиж. Доброто усещане на борда е сбор от няколко предимства: по-спортен от ван, по-просторен от много комбита, лесен за качване и добър обзор. И ако искате, можете всъщност да напуснете асфалтираните пътища. Разбира се, едва ли някой го прави, но усещането за свобода винаги присъства.
Разбира се, не всеки харесва обширните големи модели. SUV-овете са по-тежки, имат по-голямо съпротивление и следователно харчат повече. Единствената осезаема причина за съществуването идва от обикновено по-високия прикачен товар. на ремаркето. Но нашите модели, представени тук, имат нещо друго интересно: те са стари. А както е известно, възрастта често излъчва много особен чар. Две от показаните тук превозни средства вече дори могат да имат и исторически регистрационни номера.
Jeep Grand Cherokee (ZJ)
Период на производство: 1993 до 1998 г.
Мощност: 115 до 241 к.с.
Цени: от 16 000 лв.
Американците определят като свръхтехнологични германските модели, които са със скъпа и трудна поддръжка заради техническата си сложност. Колко хубав и лесен може да бъде животът с един стар SUV, ни показва Grand Cherokee. Въз основа на семплата си конструкция и многото място в двигателния отсек тук дори и начинаещите бързо могат да се превърнат в хоби-механици.
Тъй като Grand Cherokee имаше такъв успех, едва ли има недостиг на резервни части, съществуват множество форуми и магазини за аксесоари. Големият 5.9 V8 агрегат, който ускорява мощно във всяка ситуация, е особено популярен (защото е рядък). Но четирилитровият редови „шестак” или 5.2 V8 също предлагат напълно прилично задвижване, както и приятен звук и много добра работа. По отношение на разхода двигателите са на подобно високо ниво, което варира между 12 и 16 литра в зависимост от стила на шофиране. Chrysler положиха много усилия в координацията, това се отнася както за кормилното управление, така и за окачването с четири винтови пружини.
Слаби страни: Ръждата напада каросерията и рамата; Сервизираните модели могат да бъдат разпознати по липсата на течове при задвижването (двигател, трансмисия, диференциал) и ревизираното окачване.