Интелигентна контраатака на баварците (Серия 5 и 6)

0408
2016

С интелигентна техника и свеж дизайн – така ще се появи през пролетта на 2017 г. новата BMW Серия 5. Ще успее ли моделът да се наложи срещу новия Mercedes E-клас

НОВИЯТ E-КЛАС на Benz се намира в отлична форма; модел, по който може да се забележи, че на марката й върви чудесно. Поне така твърди шефът на Daimler Дитер Цече – човекът има всички основания да се радва на новия Е-клас. Седанът печели сравнителен тест след сравнителен тест и се приема много добре от клиентите. Естествено, че BMW няма да седи със скръстени ръце по отношение на новата Серия 5, която ще можем да тестваме за първи път през есента. Залогът за баварците също не е малък – все пак Серия 5 е пазарен лидер сред бизнес седаните, продадена през годините над 2 милиона пъти. Такъв голям успех прави човек предпазлив. Поне по отношение на външния вид, новата Серия 5 е еволюция на актуалния модел. Ако можем да вярваме на снимките на маскирания прототип, то този път в BMW залагат на по-консервативен език на формите в сравнение с Mercedes. За целта инженерите от Мюнхен и Щутгарт са извадили най-добрите си технически трикове.

Резултатът: намалено тегло и при двата автомобила с по 100 кг, по-добра аеродинамика, малко повече място. По-ефективните във всяко едно отношение бизнес седани ще могат да се доставят с почти всички високотехнологични екстри, предлагащи се в Серия 7 и в S-клас. Няма да липсват неща като автономно шофиране, Plug-in хибриди и топинфотейнмънт системи. Освен това делът на леките материали като алуминий постоянно нараства. При Mercedes въздушното окачване има дълга традиция, а BMW залага на задни завиващи колела. Тези различни конструктивни изпълнения са типични характеристики на марките и полезно диференциране. И двете екстри ще се доплащат – също както и адаптивното окачване и двойното задвижване. Стабилизирането срещу странично накланяне и интегралното управление се предлагат само за Серия 5, която по принцип приема новата си многораменна задна ос от Серия 7.

Със смяната на поколенията ще се промени и гамата от двигатели на Серия 5. 6-степенната механична скоростна кутия ще остане за 4-цилиндровите агрегати – 520i със 184 к.с. и 520d със 190 к.с. Серия 5 с 3-цилиндров мотор няма да има и за хибридната версия. Вместо това ще се радваме на 3-литров 6-цилиндров мотор с мощност между 353 и 408 к.с. в 550d. Този мощен дизелов агрегат ще бъде с

4 турбини, като ще бъде комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия и с въртящ момент от 700 Нм. Както обикновено бензинов топмодел ще бъде M5, чийто „допингиран“ до 600 к.с. V8 агрегат ще гарантира истинско удоволствие. Между 540i и M5 в бъдеще ще бъде позициониран M550i xDrive – също с осемцилиндров двигател, но със „само“ 450 к.с. По отношение на хибридната стратегия двата конкурента тръгват по различни пътища. Докато Mercedes освен мек хибрид ще предложи и два Plug-in хибрида (бензинов и дизелов), то BMW залага всичко на картата с 4-цилиндровите двигатели. 2-литровият бензинов агрегат ще бъде комбиниран с електромотор с 90 кВт, като системната му мощност ще е 326 к.с. Електрическият пробег на Plug-in хибридите и на двата конкурента ще бъде около 100 километра. Новата Серия 5 ще се появи през пролетта на 2017 – година след новия E-клас. „Баварецът“ определено ще вгорчи живота на Benz. Баварците контраатакуват доста умело.

НОВОТО BMW СЕРИЯ 6 ЩЕ БЪДЕ КОНКУРЕНТ НА 911

Въпреки спортния си имидж на BMW не им е лесно със спортните автомобили – най-добрият пример за това е Серия 6. Моделът е прекалено голям за расов спортен автомобил – както и твърде тежък.  С наследника на модела баварците искат да направят всичко по правилния начин. Coupé-то на базата на Серия 5 ще бъде със 100 кг по-леко, а към момента получава фина шлифовка на пистата. Обявената цел: новата Серия 6 трябва да стане сериозен конкурент на мутиралото до GT за дълги разстояния Porsche 911.

ИЗВОД
Серия 5 срещу E-клас – битката ще бъде доста оспорвана. Макар и конкурентите да се опитват да създават модели с различни характери.  Освен това се явява и нов претендент – с дебюта на новото Audi A6 надпреварата ще стане от двойна тройна.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин