2019
911 Cabriolet предлага много: неговата каросерия съдържа иновативни олекотени компоненти повече от всякога. Последователно развиваният композитен дизайн – който сега се състои от повече алуминий, по-малко стомана и нови композитни материали, допълнително намалява масата на каросерията с около седем процента без да прави никакви компромиси по отношение на стабилност, устойчивост на усукуване и безопасност, които са най-малко на същото образцово ниво, зададено от предшестващия модел.
За да постигнат това, разработчиците на Porsche възприемат различен подход, като използват различни пластмаси, за да създадат хибриден дизайн на A-колоната, гарантиращ висока степен на защита на пътниците в случай на преобръщане. Това иновативно решение замества предишното усилване с тръби, изработени от супер високоякостна стомана. Най-голямото преимущество е, че новото усилване намалява общата маса с 2,7 кг и също така снижава центъра на тежестта. И двата ефекта имат пряко влияние върху забележителната динамика на управление на спортния автомобил.
Композитният компонент се състои от три елемента: т.нар. лист Organo, допълнителни лети ребра и структурна пяна. Листовете Organo са предварително произведени, много здрави полуготови продукти, изработени от пластмаса, подсилена с фибростъкло. Тези листове се изрязват и оформят наново като част от многоетапен процес за използване в 911 Cabriolet. На същата стъпка от процеса компонентът се оборудва с оребрена подложка, изработена от лята пластмаса. На последната стъпка от процеса към хибридния компонент се добавя допълнителен слой от структурна пяна. Този слой се разширява при излагането му на топлина по време на боядисването и така осигурява усилването в напречното сечение на А-колоната. Самата А-колона се състои от супер високоякостни метални компоненти като борна стомана.
В основата на еволюиралия, олекотен дизайн на новото поколение 911 стои увеличеното количество алуминий – и при двете версии Coupé и Cabriolet. Освен предната и задната престилка, външната обвивка сега е направена изцяло от тази лека алуминиева сплав. Новият дизайн на вратите – изработени изключително от алуминиеви листове – намалява масата на каросерията без да влияе негативно на стабилността и качеството. Високата степен на компетентност на Porsche в изработването на необходимия инструментариум е очевидна и в страничната част на версията купе, която сега е изработена от алуминий, за да намали общата маса с около дванадесет килограма. Това налага предизвикателството да се разработят точните инструменти и процеси за работата, тъй като в сравнение със стоманените листове съществува значително по-висок риск от скъсване при изтеглянето на леките алуминиеви сплави. По време на производството на страничната част на 911 Coupé се постига дълбочина на изтегляне от около 30 сантиметра.
Освен високоякостни стомани в каросерията са използвани и повече екструдирани алуминиеви профили – за предните и задните надлъжни елементи, за вътрешните и външните прагове на вратите и за усилването на пода. Техният дял е увеличен от 3 на 25 процента. Porsche използва и повече лети алуминиеви детайли в новия 911, например като част от опората на предните пружини, корпуса на задния тунел, задните надлъжни елементи и опорите на амортисьорите. Предимството на леенето е, че дори сложните геометрични компоненти могат да бъдат произведени като единичен компонент. Вече не е необходимо усилването или винтовите връзки да бъдат изработвани и заварявани поотделно. В резултат компонентът не само става по-лек, но и производствените стъпки също стават излишни, което прави производството по-ефективно.
Досега недостатък на летите алуминиеви детайли беше необходимото термично обработване след леенето. Тази стъпка се налага, за да придаде на компонентите необходимите качества на материала, критично важни в случай на сблъсък например. Затова термичното обработване представлява отделна и следователно енерго- и времеемка стъпка в производствения процес. В новия 911 Porsche използва температурите, генерирани по време на боядисването, за да осъществи финалното обработване на летите детайли.
Материалите и производствените процеси задават идеалната технология на свързване: заваряване, лепене, занитване, винтови връзки – не по-малко от десет метода участват в сглобяването на каросерията на новия 911. Една нова характеристика например е заваряване чрез триене с болтове със скрита глава за свързване на компоненти от алуминий и стомана. При този процес стоманеният болт се притиска през алуминия с такава висока скорост, че триенето причинява сливане на болта със скрита глава със стоманения компонент, създавайки особено здрава връзка.
Каросерията на новия 911 се състои от съчетание на няколко материала и така прави следващата голяма стъпка в интелигентния олекотен дизайн, усъвършенствайки стратегията за намаляване на масата, започната от предшестващия модел. Същевременно еволюиралата концепция за каросерията също гарантира по-висока твърдост. В сравнение с предшестващия модел, 911 Coupé предоставя по-добри стойности на усукване и огъване. В резултат на това 911 държи непоколебимо курса дори при спортен стил на шофиране по участъци от пътя с различни повърхности.