Иновативно турбо позволява още по-малък работен обем


3
февр.
2020

Почти всички модерни автомобилни двигатели разполагат с принудително пълнене, за да бъде увеличена мощността им. Доставчикът на автомобилната индустрия Borg Warner в бъдеще ще комбинира две концепции – и дори вече има клиент за новото си решение. Автомобилен производител, който към момента все още не е разкрит, ще получи от Borg Warner комбинация от класическо турбо и допълнителен компресор. Името на системата е eTurbo.

При електрическото турбо към конвенционалния турбокомпресор е добавен електродвигател на вала на турбината. Така в ниски обороти турбото се превръща в електрическо. Освен това електромоторът в турбото може да бъде използван и като генератор, като бива задвижван от потока на отработените газове. Генерираният в случая ток бива запазен в акумулатора на необходимата за системата 48-волтова електрическа мрежа и по-късно може да бъде използван за Boost при ускорение. С правилното проектиране по този начин може да бъде редуцирана големината на батерията – а това пести тегло и гориво. Когато управлението на двигателя изключи Е-функцията, турбото действа като конвенционално, т.е. движено от отработените газове.

Така изглежда Borg Warner „eTurbo“ отвън.

По данни на Borg Warner спрямо класическите турбокомпресори E-Turbo ще генерира по-висок въртящ момент от обороти на празен ход. Същевременно спонтанното „поемане“ с подаване на газ ще бъде подобрено с до 200 процента. Ето защо E-Turbo ще бъде много подходящо за Downsizing-двигатели, като ще даде възможност кубатурата да бъде намалена още повече. На финала всичко това трябва да редуцира емисиите.

Въпреки че не дава данни за името на клиента, поръчал новата технология, Borg Warner разкрива, че е E-Turbo било „най-мащабният към момента договор в автомобилната индустрия за подобен тип технология“. В началото електрическото турбо ще бъде използвано само за леки автомобили, но в дългосрочен план би могло да се окаже атрактивно и за тежкотоварните.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >