2018
Технологиите за намаляване на шума и вибрациите на автомобила при движение заемат все по-предни позиции сред приоритетите на производителите. Това се дължи както на увеличаващите се изисквания на клиентите за удобство и лукс, така и на устойчивия ръст на пазара на хибриди и електромобили. Отговорът на компанията Federal-Mogul Motorparts на тази тенденция е пускането на пазара на нова гама дискови накладки Ferodo. Новите накладки са асиметрични и със специален дизайн, така че да притискат спирачните дискове под ъгъл, който позволява значително намаляване на вибрирането и шума при спиране без никакъв компромис с основната функция за отрицателно ускорение. Това се постига с две промени в устройството на накладките – чрез скосяване в единия край при точката на допиране, или чрез малък отвор с формата на полумесец върху междинния слой на задната пластина.
„Намаляването на нивата на шума и вибрациите е огромно предизвикателство, особено на фона на растящия пазар на безшумните хибридни и електрически автомобили. Това ни кара да търсим ефективни нови решения и технологии и насочените накладки на Ferodo са резултатът от усилията ни“, казва Гьозде Кирали, маркетингов мениджър по спирачните системи във Federal-Mogul Motorparts за Европа, Близкия Изток и Африка. „С удоволствие представяме на пазара тази новост, заедно с всички необходими технически инструкции за монтажа им. Новаторските продукти и техническото им обезпечаване за клиентите продължават да са от първостепенно значение за Federal-Mogul Motorparts.”
Новата продуктова линия към момента съдържа 39 серийни номера, покриващи нуждите на различни превозни средства. И двата вида накладки от ново поколение имат дизайн, който максимално улеснява монтажа. В зависимост от позицията, елементите са маркирани със стрелки или букви, оказващи от коя страна на автомобила трябва да се поставят.
При накладките със скосяване най-скосеният край трябва да е насочен към точката, в която накладката прави пръв контакт със спирачния диск. При накладките с монтирана анти-шумова шина с изрязан полумесец отново модифицираният край трябва да е насочен към точката на пръв контакт със спирачния диск.