Иновативни гуми Bridgestone за изцяло електрическия Volkswagen ID.3


9
юли
2020

Bridgestone, заедно с дългогодишния си партньор Volkswagen, приложиха своята новаторска технология за леки гуми ENLITEN Technology на новия изцяло електрическия автомобил ID.3. Екологично съобразената ENLITEN Technology, която позволява на гумите да имат много ниско съпротивление при търкаляне, същевременно да изискват по-малко материали за изработката им, се прилага от Bridgestone за пръв път върху гуми Turanza Eco, специално проектирани за ID.3.

Екологично съобразен автомобил с екологично съобразни гуми

Създаден, за да представи предимствата на е-мобилността на повече шофьори, дългоочакваният ID.3 е първият изцяло електрически автомобил на Volkswagen, пуснат на пазара. По време на разработката на модела ID.3, Volkswagen търси гума, която да се представя на високо ниво както на мокри, така и на сухи настилки, да притежава добър спирачен път, да има дълъг живот и най-важното – супер ниско съпротивление при търкаляне. Това е така, защото съпротивлението при търкаляне оказва огромно влияние върху разхода на гориво и в този случай на работния диапазон на захранването на батерията на ID.3.

Bridgestone отговаря на всички тези изисквания с изработената по поръчка гума Turanza Eco и ENLITEN Technology. Тази иновативна технология за леки гуми на Bridgestone поставя нов стандарт в нуждата от употреба на по-малко суровини, както и повече устойчивост при търкаляне, които осигуряват значителни ползи за околната среда – съвпадащи изцяло с идеята на електрическото превозно средство, създадено с цел устойчивост.

Гумите с ENLITEN Technology демонстрират съпротивление при търкаляне, което е до 30% по-ниско в сравнение със стандартна лятна гума от висок клас. При автомобилите с горивен двигател това допринася за намаляване на разхода на гориво и CO2 емисиите, както и значително удължава живота на батерията на електрическия автомобил, гарантирайки, че водачите на ID.3 ще могат да се наслаждават на максималния обхват на автомобила. В допълнение гумите с ENLITEN Technology позволяват по-нататъшно запазване на горивото/батерията чрез намаляване на теглото с до 20% в сравнение с еквивалентни стандартни летни гуми от висок клас. Това се равнява на до 2 кг. по-малко суровини, необходими за производството на всяка гума, което е още една полза за околната среда – както от гледна точка на ресурси, така и на устойчивото управление на отпадъка от употребявани гуми.

ENLITEN Technology притежава и много други предимства в своята характеристика. Синергията между уникалните материали, използвани за създаването на ENLITEN Technology, както и нов процес на смесване, подобряват ефективността на износването без да се компрометира сцеплението с пътя. Това, комбинирано с изцяло 3D дизайн на шарката на модела, който увеличава максимално ефективността върху мокра настилка и намалява износването, означава, че ENLITEN Technology подобрява управлението на автомобила и увеличава удоволствието от шофирането. В конкретния случай за ID.3 технологията покрива всички очаквания на Volkswagen за изпълнение.

Проект, облагодетелстван от дълго съвместно сътрудничество

Историята на успеха между дългогодишните партньори Bridgestone и Volkswagen, която включва нов рекорд за обиколка на електрически задвижван автомобил на пистата на Nürburgring през изминалата година, добавя допълнителна стойност, тъй като гумите са разработени, за да отговорят на всички изисквания на Volkswagen.

В ранните етапи на развитие, Bridgestone прилага своята новаторска технология Virtual Tyre Development, за да може дигитално да идентифицира оптималните размери на гумите на ID.3. Освен, че ускорява фазата на разработване на гумите, Virtual Tire Development също носи значителни ползи за околната среда, като гарантира, че гумите не трябва да бъдат физически произведени и задвижвани по време на разработка и тестване, а виртуално.

Гумите Turanza Eco с технология ENLITEN се предлагат за ID.3 на Volkswagen в 18, 19 и 20-инчови варианти. 19 и 20-инчовите гуми са оборудвани с технологията B-Seal на Bridgestone, която гарантира временно задържане на въздух в случай на пробиване в областта на протектора, което позволява на автомобила да продължи да се движи.

“Лансирането на ID.3 е най-голямото след това на Golf. Знаехме, че гумите трябва да бъдат перфектни, за да може шофьорите да осъзнаят както всички предимства на превозното средство, така и ползите за околната среда. Затова избрахме Bridgestone и тяхната ENLITEN Technology за ID.3. Значителното намаляване на съпротивлението при търкаляне, позволено от технологията, има огромно влияние върху запазването на батерията на ID.3, а това е много важно, особено предвид факта, че напоследък има много въпроси около обхвата на електрическите превозни средства. В дългосрочен план ENLITEN Technology може да подпомогне промяната на възприятията за приложимостта на е-мобилността. Със сигурност това е една новаторска технология.“, коментира Карстен Шебсдат, ръководител „Разработка на шасита“, Volkswagen:

“Последните проекти на изцяло електрическото семейство на ID доказаха на какво е способна електрическата мобилност. В ID.3 наистина имаме електрическо превозно средство, което е проектирано за всички. Гордеем се, че Bridgestone спомогна за съчетаването на производителността и екологичните ползи на пътя за първи път с ENLITEN Technology на новото изцяло електрическо превозно средство ID.3 на Volkswagen. Като бизнес ние се ангажираме да предоставяме персонализирани решения на производителите на оригинално оборудване, които са наши основни партньори в приноса за бъдещето на мобилността и да работим с тях, за да създадем допълнителна стойност за обществото. Точно това е и работата, която вършим успоредно с Volkswagen.“, сподели Марк Тежедор, вицепрезидент „Оригинално оборудване“, Bridgestone EMIA.

Още по темата