Иновативни аеродинамични завеси и активни аеродинамични щори при новия Оpel Mokka


19
ян.
2021

Външният дизайн на новия Opel Mokka прави впечатление не само със своята изчистена линия и самоуверено излъчване, но се отличава и със забележителни показатели по отношение на аеродинамичната ефективност. Със своя коефициент на въздушно съпротивление (cD) от едва 0,32, новата Mokka се нарежда сред моделите с най-добри аеродинамични показатели в своя пазарен сегмент и се присъединява към прочутите шампиони по аеродинамика на марката – от рекордната Calibra (0,26) до настоящите лидери в своите класове Astra (0,26) и Insignia (0,25).

Поради сериозните предизвикателства, породени от политиката за намаляване на емисиите на CO2, ефективната аеродинамика придобива все по-голямо значение както в автомобилната индустрия, така и сред потребителите. Ниското въздушно съпротивление означава, че автомобилът се нуждае от по-малко енергия за преодоляване на съпротивлението на насрещния въздушен поток при движение, което от своя страна води до по-нисък разход на гориво и съответно до по-малко количество отделени емисии.

Подобно на всички други нови автомобили в гамата на Opel, в процеса на разработка инженерите на германския производител са предприели редица мерки за оптимизация на аеродинамиката на новата Mokka в аеродинамичния тунел на Изследователския институт по автомобилна техника и автомобилни двигатели към университета в Щутгарт. В зависимост от варианта на изпълнение на модела, коефициентът на въздушно съпротивление е намален до отличната стойност от 0,32.

В основата на високата аеродинамична ефективност е малката, едва 2,27 кв.м челна площ на каросерията на новата Mokka – фактор, който се влияе положително от изчистения и самоуверен дизайн на новото поколение на модела. С помощта на модерен CFD метод (компютърно моделирана динамика на флуидите – Сomputational Fluid Dynamics) и проява на изключително внимание към всяка малка подробност в аеродинамичния тунел, специалистите по аеродинамика на Opel са успели да сведат коефициента на аеродинамично съпротивление до забележително ниска стойност чрез фини настройки на изпълнението и оформлението на всеки детайл с отношение към подобряването на аеродинамичните характеристики.

Инженерите на марката са оптимизирали както емблематичния за новата Mokka дизайн Opel Vizor, така и оформлението на предните колони на покрива и външните огледала. Принос за подобряването на въздушния поток под автомобила има и аеродинамично оформената облицовка на дъното на двигателния отсек и долната част на каросерията.

Новата Mokka прави впечатление с малките „перки” от двете страни на задния капак и издължения спойлер върху задния ръб на покрива, спомагащи за намаляване на завихрянето на въздушния поток, което предизвиква увеличение на въздушното съпротивление. Освен това, спойлерът осигурява допълнителна аеродинамична сила на притискане и върху задния мост, с което подобрява допълнително стабилността на праволинейното движение особено при по-висока скорост.

Другите основни фактори, предизвикващи аеродинамично съпротивление, са колелата, гумите и пространството под калниците. С цел предотвратяване на тяхното вредно влияние, новата Mokka разполага с иновативни въздушни завеси, които подобряват аеродинамичната ефективност в тази зона. Въздушната завеса използва вертикално разположени от двете страни на фронталната част на каросерията въздушни отвори, които формират тесни и високи въздушни струи, преминаващи отстрани на отворите на калниците. Подобно на завеси, тези струи преграждат и намаляват завихрянето от предните колела и гуми, давайки възможност за плавно протичане на въздушния поток без излишно съпротивление в тези зони.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >