Иновативните системи на шасито на Cayenne Turbo S E-Hybrid


30
авг.
2019

Cayenne Turbo S E-Hybrid е най-мощният и най-бързият Cayenne досега. Неговата мощност от 500 kW (680 к.с.) и максималният му въртящ момент от 900 Нм му позволяват да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди и да достига максимална скорост от 295 км/ч. Разнообразието от иновативни системи на шасито прави възможна перфектната комбинация от пъргавина на спортен автомобил, комфорт на дълги разстояния и офроуд проходимост.

Новият върхов за гамата модел демонстрира типичната за Porsche динамика върху различни типове терени като част от неофициална рекордна обиколка на Готланд ринг в Швеция. Състезателната писта в северната част на балтийския остров със същото име е само частично покрита с асфалт: докато 3,2-километрова отсечка е вече пусната в употреба, допълнителни 4,2 километра от цялата писта, планирана да бъде завършена до края на 2021 г., са покрити с чакъл. Пистата и отсечката с чакъл бяха комбинирани за заснемане на филм. Германският пилот и телевизионен водещ Тим Шрик завърши обиколка, засечена ръчно на 3 минути и 51 секунди.

„Това беше раликрос с мощен хибриден SUV – впечатляващо преживяване“, отбеляза тестовият пилот Шрик. „Времето на обиколката не бива да се взима твърде насериозно. Нямаме никакви времена на обиколки за сравнение и автомобилът беше оборудван с използвани обикновени гуми. Въпреки това начинът, по който Cayenne Turbo S E-Hybrid завърши обиколките на Готланд ринг, подчерта впечатляващата му динамика и разнообразие. Благодарение на прецизната реакция на автомобила, както на асфалт, така и на чакъл, и перфектната комбинация на различните системи на шасито, той може да бъде шофиран до краен предел почти като на игра и да остане безопасно под контрол във всеки един момент.“

Cayenne Turbo S E-Hybrid съдържа като стандартно оборудване редица системи на шасито, предназначени да подобрят динамиката. Те увеличават едновременно безопасността и комфорта при шофиране. Само завиващата задна ос е опционална екстра при върховия за гамата модел.

Системите на шасито на Cayenne Turbo S E-Hybrid включват:

Системата за задвижване на всички колела Porsche Traction Management (PTM) съдържа електронно регулиран, контролиран многодисков съединител: активното задвижване на всички колела контролира разпределението на тягата между задната и предната ос. За оптимално сцепление при ентусиазирано шофиране мощността към предните колела се контролира при завиване, за да позволи на гумите да постигнат оптималната стабилност в завой. При офроуд шофиране системата използва напълно променливото разпределение на мощността между осите, за да осигури максимална тяга.

Трикамерно въздушно окачване: въздушното окачване разполага с три камери на колело и е в състояние да реализира различна твърдост на възглавниците. За максимален комфорт окачването е зададено на ниска твърдост на пружините. По време на силно клатене на каросерията системата незабавно превключва на по-висока твърдост на възглавниците за оптимална стабилизация на каросерията. Като цяло системата предлага пет височини на возията на автомобила като допълнение към нормалното ниво. С изключение на нивото в натоварено състояние те са автоматично зададени в зависимост от пътните условия и избрания режим на шофиране. Разбира се, водачът има опцията да регулира ръчно желаната височина чрез PCM по всяко време. Единственото изключение е настройката „Low“ (Ниско), която се активира автоматично при скорост 210 км/ч и осигурява повече стабилност при шофиране с висока скорост. Пътният просвет на Cayenne Turbo S E-Hybrid варира между 245 и 162 милиметра при шофиране на автомобила. 

Система за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM): системата за електронно управление на амортисьорите активно и непрекъснато управлява демпфериращата сила за всяко отделно колело в зависимост от състоянието на пътната настилка и стила на шофиране. Сензори записват движенията на каросерията на SUV автомобила, генерирани по време на силно ускорение, спиране, бързо завиване или шофиране по неравни пътни настилки. Контролният модул на Porsche 4D-Chassis Control използва тези параметри, за да изчисли статуса на автомобила и управлява демфериращата твърдост в зависимост от текущо избрания режим на шофиране.

Система за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC): електромеханичната система за стабилизация работи с 48-волтова технология и е в състояние да регулира торсионната твърдост на стабилизиращите щанги на предната и задната ос за милисекунди, за да стабилизира активно каросерията на автомобила. Стабилизиращата щанга е разделена на две части, като половините са съединени с електромотор. В зависимост от ъгъла на накланяне на каросерията, моторът завърта двете половини в противоположни посоки, поддържайки автомобила стабилен.

Векторно разпределение на въртящия момент Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus): PTV Plus комбинира електронно контролирана, напълно променлива блокировка на задния диференциал с насочени спирачни интервенции на вътрешното задно колело при завиване. По време на много динамично шофиране системата подобрява поведението и прецизността на кормилното управление, както и сцеплението на автомобила. Вече при влизане в завой системата предоставя своите предимства: върху вътрешното задно колело се прилага селективно спирачно усилие веднага щом воланът се завърти. 

Porsche 4D-Chassis Control: централна контролна система свързва всички системи на шасито помежду им. Тя анализира всичките три измерения (надлъжно, странично и вертикално ускорение). След това информацията за оптималното състояние на задвижването се калкулира и предоставя на всички необходими системи. Това предоставяне на информация в реално време представлява четвъртото измерение. Porsche 4D-Chassis Control позволява на системите на шасито да работят проактивно, за да предусещат средата на шофиране.

Керамични композитни спирачки Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB): спирачките с разпробити дискове на PCCB (440 милиметра в диаметър с 10-бутални алуминиеви апарати отпред, 410 милиметра в диаметър с 4-бутални алуминиеви апарати отзад) осигуряват оптимална спирачна ефективност – и следователно по-къс спирачен път. Керамичните спирачни дискове са около 50% по-леки спрямо сравнимите стандартни дискове и подобряват динамиката на задвижване.

Завиваща задна ос (опционално): осите се управляват в противоположни посоки при скорости до около 80 км/ч. Това не само осигурява значително по-голяма пъргавина и прецизност на кормилното управление, но и прави маневрирането по-лесно. При по-високи скорости и двете оси завиват в една и съща посока, което води до още по-голяма стабилност например при престрояване на магистрала с висока скорост. Максималният ъгъл на отклонение на задната ос е три градуса. Благодарение на тази система новият Cayenne се управлява много пъргаво. Кормилното управление на задната ос също така увеличава комфорта и безопасността при ежедневното шофиране; диаметърът на завой е намален от 12,1 на 11,5 метра.

Още по темата

Card image cap
Непродаваемият Unimog на Шварценегер

12
май
2016

Някога бил голямата гордост на Арнолд Шварценегер, междувременно се оказал непродаваем: специалният Unimog от 1977 година не намерил нов собственик в Ebay – може би заради цената

Card image cap
Китай планира да въведе забрана за автомобили, работещи с изкопаеми горива

12
сеп.
2017

Законодателят подготвя график за прекратяване на продажбите и производството

Card image cap

В последния брой:

Архив >