Иновативен олекотен покрив с характеристики на купе


19
мар.
2019

Грабваща окото характеристика на новия 911 Carrera Cabriolet* е уникалният сгъваем покрив с дъговидни панели. Porsche традиционно има високи изисквания към сгъваемия покрив на 911. Що се отнася до всички други модели 911 в миналото, този сгъваем покрив е изцяло собствена разработка на компанията. Иновативната технология създава извит покрив, подобен на купе, когато мекият покрив е затворен. С почти идентични контури, текстилният покрив елегантно обхваща арката от рамката на предното стъкло до капака на отделението за сгъваемия покрив. Без видими дъги под текстила или секции, прекъсващи плавния дизайн на класическите линии на 911, новият покрив също има предимства от гледна точка на аеродинамиката. Благодарение на новото олекотено хидравлично задвижване на покрива мекият покрив може да се отваря и затваря за около 12 секунди при скорост до 50 км/ч.
Разработка на Porsche: сгъваем покрив с дъговидни панели, изработени от магнезий
Иновативният дизайн на сгъваемия покрив с дъговидни панели прави възможно да се постигне тази досега непостижима форма на текстилните покриви. Тук целият мек покрив – освен страничните секции – обхваща твърда покривна повърхност, изградена от индивидуални сегменти, които плавно са разположени един до друг. Четирите елемента са предната рамка на покрива, двата дъговидни панела и задното стъкло. Както другите сегменти, рамката на стъклото е изработена от магнезий. Всички части на рамката са свързани кинематично, така че само един хидравличен цилиндър е необходим от всяка страна, за да задвижва сгъваемия покрив. За заключващия механизъм Porsche избра доказания електрически механизъм за централно затваряне, поддържан от странични центриращи щифтове.
Няма фиксирана връзка между дъговидните панели и мекия текстилен покрив, така че четирите магнезиеви сегмента могат да се сгъват плътно един над друг в доказания Z-образен механизъм на сгъване, когато покривът е отворен. Този уникален дизайн означава, че пакетът на отворения покрив, включващ текстилната част, рамката, дъговидните панели и задното стъкло, с височина само 23 см и дължина около 55 см, изисква много малко пространство за съхранение. Докато предната секция на покрива остава видима в отворено положение, сърповидният капак на отделението за сгъваемия покрив покрива задната част. Цялата повърхност на външния текстил е подплатена с изолираща подложка. Така че, когато покривът е затворен, пътниците в автомобила се наслаждават на нива на климатизация и шумоизолация, много близки до тези на моделите купе.
Електроуправляем, напълно интегриран дефлектор за вятър
Интегрираният и електроуправляем дефлектор за вятър гарантира увеличен комфорт в 911 Carrera Cabriolet при високи скорости. Дефлекторът е монтиран на U-образна опорна рамка, която е напълно вградена в задната част, когато се сгъва, поради което не ограничава пространството на задните седалки. Рамката може да се вдигне за 2 секунди с натискането на един бутон и разгъва мрежа, която е опъната под прав ъгъл между подглавниците на предните седалки от втори подвижен рамков елемент. Дефлекторът за вятър може да се отваря и затваря при скорост до 120 км/ч. Когато покривът е отворен, той гарантира много добра защита от течение и минимален шум от вятъра.
Кабриолет с образцова аеродинамика
Основните елементи на аеродинамичната концепция на 911 Carrera Cabriolet са обтекаемите контури на каросерията, сгъваемият покрив, увеличеният променлив заден спойлер и охлаждащата система с нейните адаптивни ребра отпред. Задният спойлер има частично по-голям ъгъл на атака, за да отговори по-добре на нуждите на кабриолета. Профилите на въздухозаборниците и въздуховодите са оптимизирани, за да подобрят маршрута на охлаждащия въздух, позволявайки на 911 Carrera Cabriolet да поддържа коефициент на въздушно съпротивление от 0,30 като при купе, когато покривът е затворен – въпреки че охлаждащата система е адаптирана към увеличената мощност на двигателя и спирачната система.
Усъвършенстваната система против преобръщане увеличава здравината
Отвореният 911 Carrera S има автоматична система против преобръщане. Тя се състои от компактна, самостоятелна портална рамка, изработена от заварени сегменти от високоякостен екструдиран алуминий. С голямата си здравина опорната рамка се използва и за подсилване на каросерията: По този начин системата спомага за подобряване на устойчивостта на усукване на кабриолета.
При неизбежно преобръщане два наскоро разработени касетни модула зад задните седалки се изваждат чрез пружинно налягане; активирането става пиротехнически чрез микро газов генератор. Ако сгъваемият покрив е затворен, твърдосплавен метален щифт на всяка от двете касети се изважда през обезопасителното стъкло отзад. Случайната активация на практика е невъзможна, тъй като високопрецизно устройство за управление на въздушните възглавници с вграден сензор за преобръщане отговаря за засичането, активирането и постоянното наблюдение. То следи всяка промяна в наклона на каросерията, надлъжното и напречното ускорение, както и контакта с пътя.

Още по темата

Card image cap
Търси се шофьор на камион за роля в най-новия български филм „Привличане”

18
авг.
2017

В лентата той ще си партнира с Volvo FH 16 със 750 к.с., Яна Маринова, Башар Рахал, Луиза Григорова, Койна Русева и Александър Сано

Card image cap
Volvo Cars с първи екологично неутрален завод в Европа

17
ян.
2018

Производственият център Шьовде ще използва енергия от възобновяеми източници, като част от глобалната екологична стратегия на Volvo Cars за неутрални производствени операции до 2025 г.

Card image cap

В последния брой:

Архив >