Иновативен олекотен покрив за новото 911 Carrera Cabriolet


19
мар.
2019

Грабваща окото характеристика на новия 911 Carrera Cabriolet* е уникалният сгъваем покрив с дъговидни панели. Porsche традиционно има високи изисквания към сгъваемия покрив на 911.  Що се отнася до всички други модели 911 в миналото, този сгъваем покрив е изцяло собствена разработка на компанията. Иновативната технология създава извит покрив, подобен на купе, когато мекият покрив е затворен. С почти идентични контури, текстилният покрив елегантно обхваща арката от рамката на предното стъкло до капака на отделението за сгъваемия покрив. Без видими дъги под текстила или секции, прекъсващи плавния дизайн на класическите линии на 911, новият покрив също има предимства от гледна точка на аеродинамиката. Благодарение на новото олекотено хидравлично задвижване мекият покрив може да се отваря и затваря за около 12 секунди при скорост до 50 км/ч.

Разработка на Porsche: сгъваем покрив с дъговидни панели, изработени от магнезий

Иновативният дизайн на сгъваемия покрив с дъговидни панели прави възможно да се постигне тази досега непостижима форма на текстилните покриви. Тук целият мек покрив – освен страничните секции – обхваща твърда покривна повърхност, изградена от индивидуални сегменти, които плавно са разположени един до друг. Четирите елемента са предната рамка на покрива, двата дъговидни панела и задното стъкло. Както другите сегменти, рамката на стъклото е изработена от магнезий.  Всички части на рамката са свързани кинематично, така че само един хидравличен цилиндър е необходим от всяка страна, за да задвижва сгъваемия покрив. За заключващия механизъм Porsche избра доказания електрически механизъм за централно затваряне, поддържан от странични центриращи щифтове.

Няма фиксирана връзка между дъговидните панели и мекия текстилен покрив, така че четирите магнезиеви сегмента могат да се сгъват плътно един над друг в доказания Z-образен механизъм на сгъване, когато покривът е отворен. Този уникален дизайн означава, че пакетът на отворения покрив, включващ текстилната част, рамката, дъговидните панели и задното стъкло, с височина само 23 см и дължина около 55 см, изисква много малко пространство за съхранение. Докато предната секция на покрива остава видима в отворено положение, сърповидният капак на отделението за сгъваемия покрив покрива задната част. Цялата повърхност на външния текстил е подплатена с изолираща подложка. Така че, когато покривът е затворен, пътниците в автомобила се наслаждават на нива на климатизация и шумоизолация, много близки до тези на моделите купе.

Интегрираният и електроуправляем дефлектор за вятър гарантира увеличен комфорт в 911 Carrera Cabriolet при високи скорости. Дефлекторът е монтиран на U-образна опорна рамка, която е напълно вградена в задната част, когато се сгъва, поради което не ограничава пространството на задните седалки. Рамката може да се вдигне за 2 секунди с натискането на един бутон и разгъва мрежа, която е опъната под прав ъгъл между подглавниците на предните седалки от втори подвижен рамков елемент. Дефлекторът за вятър може да се отваря и затваря при скорост до 120 км/ч. Когато покривът е отворен, той гарантира много добра защита от течение и минимален шум от вятъра.

Още по темата

Card image cap
Стегната задница за Bumblebee Camaro

2
сеп.
2016

Любимецът Bumblebee показва най-хубавата си страна: за пръв път можем да видим задната част на Camaro от Transformers – с наистина огромен спойлер!

Card image cap
Bentley Bentayga вече и с дизелов двигател

22
сеп.
2016

Bentley Bentayga залага на мощ, лукс и размери – а вече и на дизелова тяга: под предния капак работи 4-литров V8 с 435 к.с.!

Card image cap

В последния брой:

Архив >