2023
Електрически превозни средства като Model 3 и Model Y на Tesla обещават релаксиращо шофиране без вредни звуци. Когато обаче вместо очаквания са заменени с досадно скърцане и дразнещ шум, водачите логично се оплакват. Без характерния звук на двигателя, който да ги прикрива, трополенето от окачването от горните носачи може бързо да се усети в целия салон. Към момента проблемът засяга над 700 000 автомобила Tesla по целия свят.
Проблемът лесно се идентифицира: Водните канали от предното стъкло на Tesla се оттичат директно върху носачите в левия и десния преден ъгъл на автомобилите. Оригиналните носачите са изработени от пластмасов композитен материал и стомана. Поради недостатъчна защита от влага, пластмасата може да се напука или разслои, което води до проникване на вода в сферичното съединение и в крайна сметка се отразява на експлоатационния живот на частта и в редки случаи дори компрометира прецизността на управлението.
Решението определено беше по-трудно. Единственият шанс да се реши проблемът с течовете и шума на оригиналното управляващо рамо на Модел 3 бе да се разработи изцяло нова версия. Инженерният екип на MEYLE изработи прототип с нов дизайн и извърши необходимата звукоизолация. За разлика от оригиналния носач на Tesla, конструираният от MEYLE е изработен от високоякостен изкован алуминий, с който се намалява теглото и увеличава стабилността. Самият сачмен шарнир е с по-голям диаметър от оригиналната част и може да разпределя силите върху по-голяма повърхност, което е от съществено значение за издръжливостта на частта, като се имат предвид големите и чести натоварвания, на които са изложени този тип автомобили. Но по-важното е, че при конструкцията не се налага вече кримпване, което не позволява проникването на вода в HD хосача и така се елиминира източникът на скърцащия звук.
Моментът, в който хората на MEYLE HD държат в ръка първия прототип, след като са установили слабост, проучили са причините и са извършили развойна и инженерна дейност с последващи безброй тестове, е специален отново всеки път. Особено когато става дума за премиум автомобил като Tesla. Това е едно от доказателствата, че инженерите на MEYLE HD дават най-доброто от себе си всеки ден.


Като цяло MEYLE и инженерният екип винаги се фокусират върху подкрепата на дистрибутора на части, сервиза и не на последно място на крайния потребител, в опитите му да намери най-доброто възможно и най-интелигентно решение за ремонт на всяка система за управление и окачване. В някои случаи, както при носача на Tesla, не може да се предложи едно-единствено решение, за да се избегне смяната на цели възли. От друга страна, за някои приложения в портфолиото на MEYLE има комплекти втулки за предни и задни мостове. Вместо да се сменя цялостно носача или гредата на задния мост, механикът може да използва единични втулки. Тези комплекти включват специални монтажни материали, необходими за всяка ремонтна дейност. Те са един от най-силните продукти на MEYLE, когато става въпрос за интелигентни решения за ремонт.
Решението определено не беше лесно. За вторичния пазар понякога те са от решаващо значение, тъй като оригиналното оборудване невинаги се справя от първия път. Това е нормално и може да се случи с носача на Tesla Model 3. Това, което се виждаме на пазара в момента е, че много от оригиналните производители използват конвенционални компоненти за управление и окачване на двигатели с вътрешно горене в първите си електромобили. Например гумени или хидравлични втулки, въпреки че те всъщност са предвидени за автомобили с ДВГ. Поради доста по-голямото тегло на електромобилите, тези втулки, а и компонентите на окачването като цяло, са склонни да се повреждат бързо, особено при спиране и ускоряване.