2021
Force Motors Trax Cruiser малко прилича на Mercedes G-класа, но разполага с много повече пространство и струва в пъти по-малко! „Максимален комфорт, максимален капацитет“ – това е рекламният слоган на Force Motors Trax Cruiser. Докато комфортът на возене при листови ресори на задния мост със сигурност е под въпрос, не можем да отречем претенциите за капацитета на Trax Cruiser: тъй като високопроходимият автомобил предлага до 13 места! Цените започват от равностойността на по-малко от 13 000 евро.
Още през февруари 2021 г. AUTO BILD докладва за Force Motors Gurkha, индийски клонинг от G класа, който със своята проста технология напомня повече на Lada Niva или Suzuki Jimny. Сега марката, която съществува от 1958 г., представя следващия си модел в лицето на Trax Cruiser. На пръв поглед той изглежда като кръстоска между Mercedes G-класа и Iveco Massif, но е изключително впечатляващ заради огромните си размери. В сравнение с дългия 3,99 до 4,34 метра Gurkha, Trax Cruiser е истински XXL офроудър, който превъзхожда силно 4,87-метровата G-класа: „индиецът“ се простира на 5,12 метра, висок е 2,03 метра и има междуосие от 3,05 метра. Затова не е чудно, че Trax Cruiser предлага много пространство. Има три версии, между които можете да избирате – с 10, 12 или дори 13 места! В най-голямата версия разпределението е както следва: водачът (вдясно) и пътникът отпред седят на първия ред, трима пасажери могат да бъдат седнали на конвенционална задна седалка на втория ред, а общо осем души могат да бъдат настанени най-отзад на две пейки, разположени една срещу друга. Вероятно подобен тип конфигурация не би била одобрена за хомологация на автомобила в ЕС.

Атмосферен дизел с мощност 91 к.с.
2.6-литров атмосферен дизел с мощност 91 к.с. и максимален въртящ момент 230 Нм, който се използва и в други модели на Force Motors, работи под капака на 3140-килограмовия офроуд автомобил. Мощността се предава към задните колела чрез 5-степенна ръчна скоростна кутия. Както подсказват показателите на двигателя, Trax Cruiser е всичко друго, но не и бърз – в Индия обаче не се търси скорост, а по-скоро здравина за лошите пътища. 5-метровият колос е изграден върху конструкция с носеща рама. И докато на предния мост са монтирани независимо окачване и дискови спирачки, Trax Cruiser разчита на листови ресори и барабанни спирачки отзад.

Нищо чудно, че оборудването включва само най-важното. В кокпита, където е използвана само и единствено твърда пластмаса, поне има електрически стъкла, серво, малка навигационна система и срещу доплащане – климатик, а паркирането подпомагат датчици на задната броня. Големите стъпенки трябва да улесняват слизането и качването в автомобила, а като екстри могат да бъдат поръчани фарове за мъгла и много големи странични стъкла.
Базовата цена е под 26 000 лева
ABS, ESP, въздушни възглавници? Тук ще ги търсите напразно. Force Motors обаче предлага гаранция 3 години или до 300 000 километра и шест години включено в цената обслужване. А тя стартира от еквивалента на 25 800 лева. Топмоделът с място за до 13 души излиза 1 328 225 индийски рупии, което е под 30 000 лева. За същите пари можете да си купите и G-класа – често 30-годишна. И все пак, не бързайте да точите лиги по евтиното предложение – то надали ще стигне до европейския пазар…