Запознайте се с Force Motors Gurkha. Това, което изглежда като умалена версия на стар Mercedes G-класа, е нещо като индийския еквивалент на Lada Niva Legend. Под ръбестата каросерия се крие „корава“ офроуд техника, с която Gurkha демонстрира впечатляващи способности извън пътя. Неслучайно обаче цената на модела е толкова ниска.
Визия на G-класа във формат на Jimny
Force Motors Gurkha може да бъде поръчана с 3 или 5 врати. С дължина между 3,99 и 4,34 м автомобилът по-скоро трябва да бъде сравняван със Suzuki Jimny, а не с G-класата. Визуално обаче „индиецът“ следва визията на стария Benz, както Force Motors откровено признава на уебсайта си. Каросерията е поставена върху носеща рама с независимо окачване; а задвижването е двойно или само на задните колела. Версията 4х4 дори има блокиращ се централен диференциал и 5-степенна скоростна кутия с понижаващи предавки. С ъгъл на атака отпред 44 градуса, 40 градуса отзад и клиренс 21 сантиметра, Gurkha може да отиде почти навсякъде.

За безпроблемното придвижване извън пътя съдействат различни защитни елементи, шнорхел и 16-цолови джанти с офроуд гуми. Името Gurkha идва от индуски войн от осми век (горе-долу оттогава датират и вложените в автомобила технологии). Force Motors поставя дори брадва на покрива на автомобила.
Gurkha обаче не е много бърз. Теглото на късата база е над 2,5 тона. Тя се предлага с 2,2-литров турбодизел със 142 к.с. и 320 Нм въртящ момент. За тежащата почти 2,8 тона модификация с пет врати пък се предлага само 2,6-литров атмосферен дизел (!) с 86 к.с. и 230 Нм въртящ момент. А по-ранните версии от 2013 г. дори използваха дизела OM-616 на Mercedes /8 от началото на 70-те години! Така максималната скорост е около 120 км/ч – и затова барабанните спирачки oтзад не са притеснителни. Древната технология обяснява ниската цена – в Индия Force Motors Gurkha струва сума, равняваща се едва на около 22 000 лева. Надали обаче ще успеете да регистрирате автомобила на територията на ЕС.
