2017
Новият Opel Insignia е икономическо чудо в средния клас. Флагманът на Opel не само блести с невероятния си атлетичен дизайн, комфорт на премиум ниво и водещи технологични решения – той се доказва като много „икономичен“ избор за своите собственици. Купувачите на Insignia получават по-изгоден като ниво на цялостните разходи за притежание (Total Cost of Ownership, TCO) автомобил спрямо сравнимите конкуренти в едросерийния и премиум сегмент на средния клас. Това прави Insignia Grand Sport и Sports Tourer изключително атрактивни както за частни, така и за корпоративните клиенти.
Икономически ефективна, както със задвижване от турбодизелов мотор, така и от турбобензинов
Съгласно актуалните калкулации и на базата на актуалните цени (повече информация по-долу) цялостните разходи за притежание за предлаганата в Германия Insignia Grand Sport Business Edition с 1.6-литров турбодизел и мощност 100 кВт/136 к.с. (разход на гориво по NEDC със Start/Stop система и шестстепенна механична трансмисия: градски 5.1[1] л/100 км, извънградски 3.9[1] л/100 км, комбиниран 4.3[1] л/100 км, 114[1]г/км CO2) имат изключително ниската стойност от 0.35 евро на километър. Това е с повече от четири цента по-малко от постигнатото от най-близкия конкурент. Подобна е ситуацията с идентично задвижваната и оборудвана Insignia Sports Tourer (разход на гориво по NEDC със Start/Stop система и шестстепенна механична трансмисия: градски 5.3 л/100 км, извънградски 4.1 л/100 км, комбиниран 4.5 л/100 км, 119 г/км CO2): съответстващите цялостни разходи за притежание са под 0.38 евро на километър. Insignia Sports Tourer Business Edition с 2.0-литров турбодизел с мощност 125 кВт/170 к.с. (разход на гориво по NEDC със Start/Stop система и шестстепенна механична трансмисия: градски 6.9 л/100 км, извънградски 4.3 л/100 км, комбиниран 5.3 л/100 км, 139 г/км CO2) също впечатлява с изключително ниски стойности на този параметър – едва 0.38 евро на километър изчислени на споменатата по-горе база. Най-близката стойност на конкурентен модел е почти 0.42 евро за километър.
Не само дизеловите варианти на Opel Insignia обаче бележат подобни стойности – ниските разходи за притежание се отнасят и за бензиновите модели: например за предлаганото в Германия ниво Business Edition с 1.5-литров Turbo ECOTEC двигател със 121 кВт/165 к.с. (разход на гориво по NEDC със Start/Stop система и шестстепенна механична трансмисия: градски 7.5-7.3 л/100 км, извънградски 4.9-4.8 л/100 км, комбиниран 5.8-5.7 л/100 км, 133-130 г/км CO2) също е изключително икономически ефективно като във версия Grand Sport постига стойност от 0.43 евро, а във версия Sports Tourer едва 0.44 евро на километър.
Цялостните разходи за притежание се изчисляват на базата на поддръжката[2], застраховката, разхода на гориво (официални данни, базирани на Новия Европейски Цикъл на шофиране NEDC, съгласно Регламент (EC) No 715/2007 и Регламент (EC) No 692/2008 в съответно приложимите версии[3]) и данъците, както и с отчитане на очакваната остатъчна стойност след три години и 90 000 километра (за дизелови автомобили) или пет години и 100 000 километра (бензинови автомобили). Те се основават на данните осигурени от независимата организация за оценка на разходите за притежание Audatex Cost-of-Ownership Solutions през есента на 2017 г., както и актуалната GDV застрахователна класификация на typklasse.de. Цените на горивата, използвани при изчисляването са от данните на www.benzinpreis.de (моментно състояние октомври 2017 година: бензин – 1.374 евро/литър, дизелово гориво – 1.188 евро/литър), публикувани в ams autokauf през есента на 2017 г.. Данните за остатъчната стойност са базирани на прогнозите на Bähr & Fess Forecasts.
Просто страхотен: Флагманът на Opel впечатлява
По този начин Opel Insignia предлага атрактивен цялостен пакет, който е привлекателен за клиентите и експертите. Въпреки че най-младото поколение на флагмана на Opel се движи по европейските пътища от едва няколко месеца, то вече получи множество награди. Сред тях са „Златен волан” 2017 в Полша (Auto Swiat) и Словения (Auto Bild) както и “Best Car 2017” (Fleet Cars & Vans, Fleet Auto Premium) в Полша и “Fleet News of the Year” (FLEET Magazine) в Чехия.