2020
Реалната стойност на автомобилите става ясна най-вече при наддаването на търгове, където автомобили с много конски сили и ограничен брой екземпляри се търгуват за суми, съставени все по-често от 8-цифрени числа. Един от най-високо заплатените модели в историята е McLaren F1. Но плътно го следва Bugatti Veyron, продаден 450 пъти на цена от около три милиона лева – сума, с която бихте могли да притежавате цяла флотилия прилични компактни автомобили.
Наследникът на Veyron е представеният през 2016 г. на Автосалона в Женева Bugatti Chiron. Лимитираният до 500 бройки суперспортист се търгува на цена от около 4,8 милиона лева. В случай, че ви се вижда леко евтин, може да минете директно към Chiron Super Sport 300+ за около 7 милиона лева без ДДС, срещу които получавате 1600 к.с. и максимална скорост от 490 км/ч. Френският автомобилен производител от семейството на VW предлага и друго златно кюлче на колела – Bugatti Divo. Автомобилът е изграден на базата на Chiron, още по-бутиков и наличен в има-няма 40 бройки по целия свят за поне по 10 милиона лева без данъци. Три милиона по-скъп, но пък 35 килограма по-лек от Chiron. Както казват братята сърби: Ovo je standard!
Италианците също са активни в наддаванията. Например с Ferrari LaFerrari, автомобил, който е толкова зашеметяващ, че си заслужава да бъде кръстен направо два пъти с едно и също име. Представен през 2013 като върхов модел от Маранело, този механичен атлет е първото серийно Ferrari с хибридното задвижване KERS, прилагано дотогава само в болиди за състезанията от Формула 1. Произведени са 499 бройки, всичките продадени още преди да напуснат завода. С 963 к.с., 900 Нм максимален въртящ момент и ускорение от 0 до 300 км/ч за само 15 сек. трябва да приготвите поне 2,5 милиона лева без ДДС, в случай че въобще някой реши да се лиши от ценната си придобивка.
Горещо жадувани от колекционери са и двете бутикови Ferrari Monza SP1 и SP2, вдъхновени от легендарните състезателни Monza 750 и 860 от 50-те години на миналия век, съответно с едно и две места в купето, ако въобще може да бъде наречено така, след като дори не е предвидено предно стъкло за пътниците. Появилите се през 2018 г. модели предлагат по 810 к.с. от 6,5-литрови V12 мотори за цена, започваща от 4 милиона без данъци. За всяко поотделно, разбира се.
Завидна цена постига също така друга италианска марка, произвеждаща суперавтомобил, който сякаш никой не знае как точно трябва да произнася – Pagani Huayra. Произвежда се от 2011 г. в Модена. Зад създаването на МПС-то стои идеята на максимално олекотен двуместен спортист. Внушителният 6-литров агрегат идва от AMG и ви дарява с 802 к.с. и над 1000 Нм максимален въртящ момент. Превръща се във ваша собственост срещу скромните 3 милиона лева без дължимите данъци.
Продължете на следващата страница