2024
Все по-често чуваме, че в автомобилния дизайн вече всичко е измислено и липсата на свежи идеи не след дълго може да доведе до пълна безизходица. Не така обаче смятат представителите на американската киноиндустрия. За тях полето на творческо вдъхновение в автомобилната сфера на практика е неограничено и затова не е изключено точно от там да дойдат много нови идеи за оформлението на превозните средства на бъдещето. През последните десетилетия холивудските продукции предлагат варианти за всеки вкус – от практични семейни автомобили с измислени марки и забавен дизайн до безумни четириколесни творения с вид на хранителни продукти или домашни любимци.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Едно от най-популярните превозни средства от този тип е така нареченият Oscar Mayer Wienermobile – автомобил с формата на хот-дог. Той се появява за първи път още през 1936 година и с течение на времето става неизменна част от рекламната субкултура на Съединените щати. Автомобилът е наречен на името на основателя на компанията Оскар Майер, като и до днес продължава да се тиражира в множество екземпляри, и е периодично адаптиран към съвременните изисквания и технологии. Първото участие в киното на този автомобил е през 1988 година във филма “Purple People Eater”, след което се появява и в комедията “Ladybugs” от 1992 г. От 2000 г. самоходните реклами на Oscar Mayer се задвижват от 5,7-литров V8 на General Motors, като в момента се използват шест такива автомобила.
Любителите на спортното каране, които не харесват нищо, предлагано на американския пазар, могат да се възползват от една атрактивна възможност. Неотдавна беше предложен на търг един от най-интересните участници в телевизионния сериал “Knight-Rider” на първоначална цена от 40 000 долара. Това е невероятният „говорещ“ автомобил KITT (във версия Super Persuit, на снимката горе), базиран на Pontiac Firebird 1988, който е направен само в три екземпляра. Сред купчината от бутафорни механизми, които почти изцяло покриват оригиналната каросерия, има и напълно функционални разгъващи се плоскости в задната част, които осигуряват допълнителна спирачна сила (както е при Bugatti Veyron), а предната част пулсира в червена светлина. Интериорът се отличава с много сложно табло и един състезателен волан, изпреварил времето си.
За хората, които искат да се забавляват на воля, най-подходящ е автомобилът с вид на куче, използван от главните герои във филма „От глупав по-глупав“ (1994). Той е базиран на стандартен Ford Econoline E-150 Chateau от 1987 г. и се задвижва от двигател V8 в комплект с четиристепенна автоматична скоростна кутия. Въпреки че е изключително непрактичен, ванът е покрит с пухкав мокет отвътре и отвън и печели сърцата на потенциалните клиенти със своята предница, оформена като симпатична кучешка муцуна.
Чували ли сте за марката Tartan Prancer? Тя се появява през 2015 година във филма „Ваканцията“, като сериозно предизвикателство към утвърдените производители на минивенове. Освен че има всевъзможни ексцентрични функции, „произведеният в Албания“ автомобил (в действителност базиран на Toyota Previa) включва и нетрадиционни стилистични елементи като две предни части (с два комплекта фарове, взети от Land Rover Discovery/LR3), два комплекта огледала за обратно виждане, както и редица други абсурдни елементи, които рано или късно могат да заинтригуват щатните автомобилни дизайнери, изпаднали в творчески застой. За да популяризират филма, продуцентите включват Tartan Prancer в пародийна реклама на албански език, и дори провеждат „сравнителен“ тест, в който Prancer се изправя срещу Honda Odyssey от 2015 г.