Изцяло електрическият Transit: чиста работа

0901
2023

Да, някои от тях са все още живи, динозаврите на автомобилния бизнес. Един от тях е Ford Transit, непрестанният хит на пазара, произвеждан от 1965 до днес в множество разновидности, включително като мегалуксозен бус или Custom версия. Но през всички тези десетилетия предпочитаното поле на действие си остават строежите, превозът на стоки, куриерските пратки, или с други думи т. нар. последна миля във всевъзможните вериги на доставка. В същото време места, където шумът и отработените газове се усещат особено осезателно. Точно затова най-новото поколение на Transit вече може да се движи изцяло електрически.

След успеха на Ford с предлаганите меки и Plug-in хибриди при Transit и Tourneo сега следва тяхната тотална електрификация. За значението на бранда Transit в бранша говори фактът, че при самото обявяване на изцяло електрическите версии веднага постъпиха над 5000 слепи поръчки. Но оправданото ли е това доверие? Разбира се, че трябва да проверим.

С последния си фейслифт Ford насочи Transit по посока на леките автомобили. По отношение на дизайна двутонната машина с нова предна решетка прави впечатление с динамичните си предни светлини и преработената предна престилка, които се ориентират по малкото братче Transit Custom. Новата електрическа версия слабо се различава от предлаганите успоредно дизелови модели. Единствено сините елементи отпред и надписът отзад издават E-Transit.

Пробегът на Е-Transit е един от най-добрите в класа

Още при базовото ниво на оборудване разполагате с изключително иновативната комуникационна и инфотейнмънт система SYNC 4, включваща 12-цолов мултифункционален дисплей и основана на облака постоянна свързаност, включително възможност за актуализация на софтуера чрез технологията Over The Air (OTA). Също така включени в основния пакет са подгряването на предния прозорец, на седалките на първия ред и климатроникът. От ниво на оборудване Trend се добавят интелигентната навигация, избираща най-икономичния маршрут и информираща водача за актуално налични възможности за зареждане на батерията, състояние на трафика и наличие на паркоместа.

Наличните на борда на E-Transit асистенти се простират от предупреждението за опасност от колизия с разпознаване на пешеходци, през адаптивен темпомат с разпознаване на пътните знаци и асистент за мъртвия ъгъл, до автоматика за поддържане на движението в пътната лента, сигнализация при напускането и помощ при преминаване на кръстовища. Електрическото задвижване по избор може да бъде 135 кВт/184 к.с. или 198 кВт/269 к.с. с внушителен максимален въртящ момент от 430 Нм. Батерията е 77-киловатчасова с използваем капацитет от 68 кВтч и осем години гаранция при пробег от 160 хиляди километра, което позволява изцяло електрически пробег до 258 респективно 305 км при по-мощния агрегат според WLTP. В сравнение с конкуренцията в лицето на Mercedes e-Sprinter и VW e-Crafter една истински революционна стойност и вероятно напълно достатъчна за повечето предназначения на Е-Transit.
Очаква се и във версията си на ток Transit да стане най-търсеният електрически 2-тонен ван в Европа – по примера на конвенционалния си събрат.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв