Изтощена батерия на електромобил? Не е причина за паника!

2005
2025

Електромобилите могат да изминат повече от посоченото – те предупреждават много по-рано

Неоснователна ли е паниката във връзка с пробега на електромобилите? Тест показва, че дори с изтощена батерия, електрическите автомобили могат да стигнат по-далеч – като надеждно предупреждават водачите си.

Безпокойството за пробега, тоест страхът от оставането на пътя с електромобил, очевидно е неоснователно. Това показва тест за издръжливост, проведен от списание „c’t Magazin“ в сътрудничество с ADAC. Изненадващият резултат: дори с „празна“ батерия електрическите автомобили често продължават да се движат още няколко километра – и предупреждават водачите си много по-рано, отколкото мнозина си мислят.

Шест настоящи електрически автомобила от VW, Tesla, Kia, Volvo, BYD и Nio са тествани до окончателно спиране в теста на полигона на ADAC в Пензинг (Бавария). Резултатът: всички автомобили са дали навременни предупреждения, автоматично са намалили мощността, когато нивото на батерията е станало критично ниско  – и никога не са оставили водачите си неподготвени.

При 20 процента заряд се появява първото предупреждение за батерията

Първото предупреждение се появява, когато нивото на заряд на батерията е само 20 процента – ​​с оставащ пробег до 95 километра. Най-късно, когато капацитетът на батерията достигне 10 процента, електромобилите постепенно намаляват ефективността си. Според редактора на c’t Свен Хансен, електромобилите имат „таен резерв“, подобен на този от гориво на автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

Интересното е, че зареждането в аварийната лента също работи – с подходящата технология. По време на теста Kia осигурява енергия от своята батерия, за да зареди друг автомобил. Заключение: функционира, но отнема около час.

Насочете се към зарядната станция най-късно с десет процента

Най-важният извод: „Тези, които се вслушват в предупрежденията и се насочват към зарядната станция най-късно с десет процента, никога няма да изпаднат в неудобната ситуация да имат нужда от резерв“, казва Хансен.

ADAC също дава важна информация: електрическите автомобили не се развалят по-често от тези с двигатели с вътрешно горене – и ако се повредят, това обикновено се дължи на технически проблеми, а не на изтощени батерии.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин