2023
През есента на 2023 MINI ще представи за последен път класическия си модел с три врати на двигател с вътрешно горене. Както и досега, версиите с конвенционално задвижване ще бъдат произвеждани в Оксфорд – но ще има и електрически вариант, който ще се прави в Китай. А сега в Мрежата се появиха снимки, които разкриват как вероятно ще изглежда следващото MINI. Все още британците не са потвърдили дали новото поколение на чаровника действително ще изглежда като на кадрите в публикацията.
„Изтеклите“ снимки вероятно са на изцяло електрическата модификация – въпреки надписа Cooper S не се натъкваме на добре познатите ауспухови тръби. Вместо тях отзад ни посреща широк дифузьор.
Сериозни промени по задната част
За разлика от това, което ни представяше скица, разпространена от самия производител, промените по визията на новото MINI ще бъдат по-сериозни. Особено в задната част MINI е преобразено тотално – там откриваме триъгълни светлини с характерната Union Jack графика, свързани посредством черна лайстна с надпис „Cooper S“.
Емблемата на марката е „един етаж по-високо“. Иначе като цяло дизайнът на задницата изглежда редуциран, а гнездото за регистрационната табела е изчезнало почти напълно. Освен това отстрани моделът прави впечатление на леко напълнял.

Промените по предницата ни навеждат на мисълта, че става въпрос за електрическата модификация: почти изцяло затворената решетка бива обрамчена от хромирана лайстна. Вероятно фаровете ще имат нова графика.
Нов интериор с поставен високо кръгъл екран
Още през 2021 в Мрежата се появиха снимки на новото MINI (те още са в сайта Carscoops), които ни позволяват да „надникнем“ в интериора. И в новата си генерация моделът ще има кръгъл централен уред, под който ще има лайстна с превключватели и бутон за стартиране. Физически бутони ще има например за нагревателя на стъклото и за парктроника.
Воланът също залага на класически елементи с „истински“ бутони. В бъдеще MINI няма да има дигитален кокпит – вероятно той ще бъде заместен от Head-up дисплей. Интериорът изглежда доста изчистен и макар че е подчинен на управлението с тъчповърхности и гласов контрол, някои превключватели върху централната конзола са запазени.
Батерията и електромоторът ще идват от Great Wall, а не от BMW i3 – както досега. Новото MINI на ток ще бъде предлагано в два варианта на задвижването: Cooper E с капацитет на батерията 40 кВтч и мощност 135 кВт (184 к.с.), и Cooper SE – 50 кВтч и 165 кВт (224 к.с.).