2019
По-динамично, по-пъргаво, по-ангажирано… със своите технически добавки Lamborghini Huracán Evo „захапва“ асфалта с още по-голям апетит. Синхронът между завиващите задни колела и системата за векторно разпределение на тягата създават малко чудо и превръщат водачите с леки спортни амбиции в самоуверени пилоти, които в режим Sport ще могат да дрифтят без задницата да изпреварва предницата.
Адаптивното окачване в комбинация с тракшън контрола, двойното задвижване и Torque Vectoring гарантират адекватно разпределение на въртящия момент към отделните колела. Всичко това се усеща както при пасажи от бързи завои, така и при затварящи завои – като и в двата случая Lambo-то е като „залепено“ за асфалта. 43 процента от теглото отива към предната ос, а 57 – към задната. При разпределението на мощността везните отново натежават към задната ос.
Huracan Evo се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 2,9 сек и достига максимална скорост над 325 км/ч. Не това обаче го прави по-специален от предшествениците му – а пътното поведение, което действително е като „по релси“. Иначе 5,2-литровият атмосферен V10-мотор разгръща тягата си по великолепен начин, a звукът му е нещо, което слухът ви ще запомни за цял живот. Не по-малко впечатляващо от ускорението е спирането: благодарение на карбоновите си дискове дългият 4,52 м и тежащ 1,6 тона Evo „заковава“ от 100 до 0 след по-малко от 32 м.
След петгодишно производство италианците не само дават добавка в името на своя базов модел, но и увеличават мощността му, подобряват аеродинамиката му и го оборудват с повече техника. При двигателя от Lamborghini продължават да се доверяват на легендарния 5,2-литров V10. Вместо досегашните 610 к.с. и 560 Нм Нuracán LP610-4 Evo е с V10 мотора Huracán Performante. От пролетта на 2019 новият модел ще бъде с 640 к.с. и 600 Нм. Първите клиентски автомобили ще бъдат доставени още през първото тримесечие на 2019 г., а Lamborghini посочват като базова цена 440 000 лв. Това са с 30 000 лв. повече от Huracán LP610-4, но все пак с 25 000 лв. по-малко от Huracán Performante.
Дори и след пет години производство дизайнът на Lamborghini Huracán изглежда свеж. Затова предницата на Evo е сдържано преработена. Бронята е с нов дизайн, впечатление правят вентилационните отвори с типична Y-форма и черната средна разпънка. Най-сериозните промени са по задницата: по-високо разположеният двоен ауспух на Evo идва от Performante, а отворената задница – от състезателния автомобил Super Trofeo Evo.