Изпробвахме Huracan-а със завиващи задни колела


22
ян.
2019

По-динамично, по-пъргаво, по-ангажирано…  със своите технически добавки Lamborghini Huracán Evo „захапва“ асфалта с още по-голям апетит. Синхронът между завиващите задни колела и системата за векторно разпределение на тягата създават малко чудо и превръщат водачите с леки спортни амбиции в самоуверени пилоти, които в режим Sport ще могат да дрифтят без задницата да изпреварва предницата.

Адаптивното окачване в комбинация с тракшън контрола, двойното задвижване и Torque Vectoring гарантират адекватно разпределение на въртящия момент към отделните колела. Всичко това се усеща както при пасажи от бързи завои, така и при затварящи завои – като и в двата случая Lambo-то е като „залепено“ за асфалта. 43 процента от теглото отива към предната ос, а 57 – към задната. При разпределението на мощността везните отново натежават към задната ос.

Huracan Evo се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 2,9 сек и достига максимална скорост над 325 км/ч. Не това обаче го прави по-специален от предшествениците му – а пътното поведение, което действително е като „по релси“. Иначе 5,2-литровият атмосферен V10-мотор разгръща тягата си по великолепен начин, a звукът му е нещо, което слухът ви ще запомни за цял живот. Не по-малко впечатляващо от ускорението е спирането: благодарение на карбоновите си дискове дългият 4,52 м и тежащ 1,6 тона Evo „заковава“ от 100 до 0 след по-малко от 32 м.

След петгодишно производство италианците не само дават добавка в името на своя базов модел, но и увеличават мощността му, подобряват аеродинамиката му и го оборудват с повече техника. При двигателя от Lamborghini продължават да се доверяват на легендарния 5,2-литров V10. Вместо досегашните 610 к.с. и 560 Нм Нuracán LP610-4 Evo е с  V10 мотора Huracán Performante. От пролетта на 2019 новият модел ще бъде с 640 к.с. и 600 Нм. Първите клиентски автомобили ще бъдат доставени още през първото тримесечие на 2019 г., а Lamborghini посочват като базова цена 440 000 лв. Това са с 30 000 лв. повече от  Huracán LP610-4, но все пак с 25 000 лв. по-малко от Huracán Performante.

Дори и след пет години производство дизайнът на Lamborghini Huracán изглежда свеж. Затова предницата на Evo е сдържано преработена. Бронята е с нов дизайн, впечатление правят вентилационните отвори с типична Y-форма и черната средна разпънка. Най-сериозните промени са по задницата: по-високо разположеният двоен ауспух на Evo идва от Performante, а отворената задница – от състезателния автомобил Super Trofeo Evo.

 За разлика от двете екстремни версии, новият Huracán Evo е без фиксиран XXL-спойлер. Вместо това има сдържан спойлер на предния капак. Джантите са 20-цолови Aesir – специално разработени за Huracán Evo.

Още по темата

Card image cap
BMW M4 Competition: 450 „коня“ подканват към дрифт

9
авг.
2016

Мощност, 20-цолови джанти, спортно окачване и блокаж: новият пакет Competition променя М4 – и то най-вече за добро. Ние тествахме купето с вратите напред

Card image cap
Polo номер 6 порасна!

30
авг.
2017

Тествахме 1-литровия 3-цилиндров мотор със 115 к.с.

Card image cap
AC Schnitzer ACL2: Малкото зелено чудовище

7
юни
2017

AC Schnitzer комбинира BMW M235i с техниката на M4. Резултатът: едно чудовище. Застрашително бързо, но не зло

Card image cap

В последния брой:

Архив >