Изпробвахме електрическия SUV на Audi!


11
окт.
2018

Да караш E-tron е изживяване от специален характер. При натискане на бутона моторите започват да „жужат“ съвсем сдържано. Трансмисията се контролира посредством бутане или дърпане на хромиран плъзгач в централната конзола. В Boost-режим педалът на „газта“ активира до 664 Нм към четирите колела. Има само една предна скорост, а максималното темпо е ограничено на 200 км/ч. При достатъчно добро сцепление SUV-ът с тегло 2450 кг ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,6 сек. Усещането при това е невероятно, но въпреки всичко e-tron е с 1,4 сек по-бавен от най-маломощната версия на Tesla Model X.

„е-tron може да ускори десет пъти един след друг от 0 до 100 км/ч без в края на „упражнението“ да стане по-бавен“, казва Маркус Зиверт, един от ръководителите на проекта за разработката на модела. „По магистралата можете да се движите 20 минути на пълна газ, след което прогресивно намаляваме мощността, за да няма прекомерно високо термично натоварване.“

Със своя коефициент на обтекаемост Cw от 0,28 Audi e-tron постига върхова стойност в сегмента на SUV-моделите. Audi e-tron е електрически SUV за спорт, за семейството и за свободното време. Като типичен модел от висок клас той осигурява място за петима пътници и голям багажен обем. Междуосието на автомобила е 2928 милиметра, дължината достига 4901 милиметра, а височината е 1616 милиметра. Въпреки че заради широчината от 1935 милиметра Audi e-Tron има относително голяма челна площ (A), неговият общ индекс на въздушно съпротивление (Сw x A) има стойност от едва 0,74 м2 и е по-нисък от този на Q3.

Външните огледала на e-tron буквално „израстват“ от предните лайстни на прозорците: корпусите им, които са оформени по различен начин от лявата и дясната страна формират, заедно със страничните стъкла, малки дифузьори. В сравнение с конвенционалните огледала това решение намалява коефициента на обтекаемост с 5 Cw пункта.

За първи път в сериен автомобил за Audi e-tron по желание ще се предлагат виртуални външни огледала. Те намаляват коефициента на обтекаемост с допълнителни 5 Cw-пункта в сравнение с вече оптимизираните от аеродинамична гледна точка серийни външни огледала и имат не само аеродинамична, но и естетическа функция. Плоските им корпуси интегрират в краищата на шестоъгълните си форми малки камери. Функцията за подгряване предпазва последните от обледяване и замъгляване и гарантира достатъчна видимост при всякакви метеорологични условия. Новите огледала са далеч по-компактни от серийните и намаляват широчината на автомобила с 15 сантиметра.

Още по темата

Card image cap
Обновеният Mercedes GLA 220 4Matic: eмоция под наклон

13
юни
2017

Индивидуалистът между всъдеходите претърпя нежен фейслифт. Как ли ще продължи оспорваната борба в претоварения сегмент

Card image cap
Skoda Octavia RS: cпортна, но практична

15
юни
2016

Най-мощната серийна Octavia комбинира удобна каросерия с ултрапъргаво задвижване

Card image cap

В последния брой:

Архив >