Измамите с екстрите: пари на вятъра

Производителите ни пробутват допълнителното си оборудване с хитроумни и абсурдни трикове. Всички цени в публикацията са изчислени на база данни за Германия


7
апр.
2017

Може ли да е малко повече? Въпрос, който е част от всекидневните реплики на всеки месар, но – по малко по-дискретен начин – е част от репертоара и на автомобилните производители: как да обясним на клиента, че се нуждае от още много екстри?! Ясно е защо е така: от голите базови модели не се печели почти нищо, парите идват от допълнителното оборудване. И ако едно базово Audi A3 1.4 TFSI Sportback струва около 56 000 лева, то с малко повече екстри цената без никакво усилие може да достигне до 100 000 лева. Ценовото равнище на отделните опции също е впечатляващо. При Mercedes Е-клас водачите с по-нисък ръст могат да си поръчат повдигане на предните седалки. Много фина опция всъщност, стига тези 25 милиметра да не струваха близо 1200 лева. На седалка. След това дължат и по 234 лева за сертификат от TÜV. Общо разходи: 2848 лева! Преди същата работа можеше да свърши една възглавничка за 20 лева от мебелния магазин. При Mazda 6 подгряването на седалките е безплатно. Поне при оборудването Exclusive Line за 9000 лева. При базовия модел Prime не може да го получите нито срещу пари, нито срещу молби. Глупава работа. Подгряването отдавна е задължително – и то не само в средния клас.

Още по-задължителна е и климатичната инсталация с дял от над 90 процента при новите автомобили. Но при Dacia Duster за 21 380 лева тя не се предлага дори срещу доплащане. Предпоставка е оборудването Ambiance – с което автомобилът струва 24 580 лева. За самата климатична инсталация трябва да доплатите 1180 лева – общата надценка е 4380 лева. Но за Dacia сметката е добра – те могат да използват за рекламни цели ниската цена, а после да продават по-скъпите нива на оборудване.

Същата е идеята и на Ford: за базовия Focus се предлагат климатична инсталация, радио, лак металик и дневни светлини. Което като цяло е окей. Но защо тогава не се предлага най-обикновен теглич? И защо наличните цветове са само неугледното синьо и скучното сребристо? Трябва ли купувачите на базовите модели да се срамуват – и по тази причина все пак да платят малко повечко пари?

Всички цени се отнасят за Германия.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Peugeot 206 CC на старо: любимецът на козметичния бранш

1
сеп.
2017

С твърдия си сгъваем покрив Peugeot 206 CC грабна сърцата на гордите жени. Дали обаче малкият чаровник е способен и на продължителна връзка?

Card image cap
BMW Серия 3 Compact (E46): не ви го препоръчваме!

6
дек.
2017

Компактният модел на BMW блести със спортното си поведение на пътя, но блясъкът му помръква вследствие на неравномерната работа на спирачките

Card image cap

В последния брой:

Архив >