Измамите с екстрите: пари на вятъра

Производителите ни пробутват допълнителното си оборудване с хитроумни и абсурдни трикове. Всички цени в публикацията са изчислени на база данни за Германия


7
апр.
2017

Може ли да е малко повече? Въпрос, който е част от всекидневните реплики на всеки месар, но – по малко по-дискретен начин – е част от репертоара и на автомобилните производители: как да обясним на клиента, че се нуждае от още много екстри?! Ясно е защо е така: от голите базови модели не се печели почти нищо, парите идват от допълнителното оборудване. И ако едно базово Audi A3 1.4 TFSI Sportback струва около 56 000 лева, то с малко повече екстри цената без никакво усилие може да достигне до 100 000 лева. Ценовото равнище на отделните опции също е впечатляващо. При Mercedes Е-клас водачите с по-нисък ръст могат да си поръчат повдигане на предните седалки. Много фина опция всъщност, стига тези 25 милиметра да не струваха близо 1200 лева. На седалка. След това дължат и по 234 лева за сертификат от TÜV. Общо разходи: 2848 лева! Преди същата работа можеше да свърши една възглавничка за 20 лева от мебелния магазин. При Mazda 6 подгряването на седалките е безплатно. Поне при оборудването Exclusive Line за 9000 лева. При базовия модел Prime не може да го получите нито срещу пари, нито срещу молби. Глупава работа. Подгряването отдавна е задължително – и то не само в средния клас.

Още по-задължителна е и климатичната инсталация с дял от над 90 процента при новите автомобили. Но при Dacia Duster за 21 380 лева тя не се предлага дори срещу доплащане. Предпоставка е оборудването Ambiance – с което автомобилът струва 24 580 лева. За самата климатична инсталация трябва да доплатите 1180 лева – общата надценка е 4380 лева. Но за Dacia сметката е добра – те могат да използват за рекламни цели ниската цена, а после да продават по-скъпите нива на оборудване.

Същата е идеята и на Ford: за базовия Focus се предлагат климатична инсталация, радио, лак металик и дневни светлини. Което като цяло е окей. Но защо тогава не се предлага най-обикновен теглич? И защо наличните цветове са само неугледното синьо и скучното сребристо? Трябва ли купувачите на базовите модели да се срамуват – и по тази причина все пак да платят малко повечко пари?

Всички цени се отнасят за Германия.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Употребявани автомобили: Lexus IS 220d – по-добър от BMW “тройка“?

14
ян.
2017

Lexus изпреварва BMW? Да, особено когато дизелова „тройка” ви остави на пътя със скъсана ангренажна верига. Lexus IS впечатлява с типичната за Toyota надеждност и издръжливост и изгодните цени

Card image cap
Honda CR-V – един от най-добрите според статистиката на TÜV

19
мар.
2018

Докладът на TÜV за 2018 г. ни информира, кои автомобили са надеждни и в добро състояние и след години. AUTO BILD ще ви представи най-добрите 15 SUV-а, които са препоръчителни като употребявани

Card image cap
Употребяваните автомобили на ужаса

27
дек.
2016

Тези автомобили направо подлудяват специалиста по употребявани автомобили на AUTO BILD Ларс Буземан

Card image cap

В последния брой:

Архив >