Изкуството да бъдеш автокрадец: колко бързо могат да отмъкнат автомобила ни?

Как да отворя колата си без ключ? Отговора можете да намерите на изложение за ключарска техника в Полша. Кой ли го посещава? При всички случаи - не само ключари и собственици на сервизи


12
юни
2017

СИЛНИЯТ ЗВЪН НА КАМБАНАТА СЯКАШ ОТЕКВА в целия град Ожаров Мазовски (Централна Полша). Той обаче не може да заглуши звука от високоговорителя в дългите коридори на хотел „Мазурка“, разположен наблизо. На развален английски език мъж ни кани на семинар в конферентна зала „Деметра“. Тя бързо се пълни с млади мъже, повечето от тях са облечени в тениска и обути с маратонки, други предпочитат стандартен анцуг. Преводачката е единствената жена в помещението и е тук, за да предава думите на лектора на руски и полски. Фернандо Ромеро работи по ключалката на BMW Серия 7 от последно поколение. Роденият в Колумбия мъж е прекарал детството си в Лондон, а неговият работодател Keyprint с централа в Единбург (Шотландия) се занимава с инструменти за отключване. Кои са клиентите на компанията? „Най-вече сервизи“, уверява ни тържествено Ромеро. На тениската си той гордо носи значката на Обединението на ключарите и потози начин се доказва като сериозен представител на бранша. Ромеро се усмихва и вкарва тесен инструмент в ключалката на колата. Уредът прилича на клещи. С едната си половина, куката, той притиска щифтовете в цилиндъра. С другата половина се създава натиск.

Мартин Рихтер (вдясно) от фирмата HR Carsoft обяснява на редактора Клаудиус Майнц как функционира електрониката при новия Golf

Така 51-годишният мъж налучква кои щифтове трябва да бъдат натиснати. „Натискането е ключът към успеха“, обяснява той на слушателите си. „Щифт номер седем е твърд, трябва да го атакувам“, отеква гласът му пред притихналата аудитория. След малко повече от две минути мигачите на „седмицата“ светват, а вратите са отворени. Някои от мъжете са удивени, но повечето изобщо не са впечатлени. „А какво да правя, ако има лед?“, пита човек от залата. „Използвайте течност за размразяване “ , отговаря експертът. С това учебният час завършва, от 11 до 12 часа друг специалист ще разкрива тайните на втората стъпка – как да бъде стартиран двигателят на BMW Серия 7 без ключ. Фернандо Ромеро се връща на щанда на своята фирма в балната зала на хотела. Естествено, той не знае дали слушателите му са били само сериозни хора от ключарския бранш в Полша, Беларус и Русия. „Когато някой задава странни въпроси, го питам: Какво правиш тук? И в най-лошия случай, ако преценя, че има престъпни намерения, го гоня от залата“, уверява ни британецът. В Обединеното кралство трябвало всеки да се идентифицира като ключар или сервизен специалист, за да участва в подобни и форуми . На щанда на ливанската фирма Simon Touch царят дискретност и предпазливост.

Инструмент срещу кеш: на Interkey Service се правят много продажби

Най-важните експонати тук са два куфара, с чиято помощ се отварят и крадат автомобили. Техниката обаче не била достатъчно усъвършенствана, за да може да бъде представена на Interkey Service, обяснява ни служител на компанията . Тя обаче не била предназначена само за полицията. А и за тайни служби или други лица, които искат да отключат незабелязано автомобил, за да монтират вътре например подслушвателни устройства. Системата използва пропуски при сигурността на уредбата за безключов достъп (виж изображението вдясно). Тя позволява отваряне на вратите и стартиране на мотора, без да се налага да вадите ключа от чантата или от джоба си. За да разпознава колата ключа обаче, той постоянно изпраща сигнал. Той се прихваща от първия куфар и се изпраща към съучастника, които може да бъде отдалечен максимум на 400 м. Той също разполага с куфар с предавател и приемник. Вторият куфар приема усиления сигнал за отключване и го прехвърля към колата. Той се запазва и се прехвърля към ключа, вратата се отваря, а моторът се стартира.

За професионалисти: инструменти за борба с ключалки на врати и запалване

Жалко, че АUТО BILD не успя да изпробва системата на място – въпреки че уебстраницата на Simon Touch обещава, че техниката „може да бъде тествана по всяко време на различии автомобили“. Няколко метра по-надолу чешка фирма подарява химикалки на посетителите и ги черпи с ракия, полска компания също приканва приятелите на чашката. Друг приятно подпийнал изложител пък ни предлага брат му да изпробва да отвори колата ни без ключ. В момента братът се занимавал със свалянето на софтуер за отключване на хотелската стая. Той опитва и по-късно, но опитът му се оказва неуспешен. Инструментите на крадците се продават свободно на изложението. Зад стъклени витрини блестят ключове за актуални модели, както и т.нар. OBD Tools. Те се свързват към буксата на автомобила, която сервизите по принцип използват за диагностика. Устройствата във формат на кутия за цигари могат две неща: да деактивират имобилайзера и да обучават нов ключ. Само че никой не иска да ни покаже как става това. Един казва „Вашият автомобил е прекалено нов“, а друг – „Не правим такива неща за пресата“. Тук всеки може да си купи комплект за начинаещи автокрадци. Той се състои от уред , за отключване, OBD Tool и нов ключ – всичко това за около 1400 лв. А който иска да постига целите си по-бързо, ще трябва да даде минимум двойно повече.

 

Извод

Комфорт срещу сиrурност – ето какъв конфликт се получава. Системите за безключов достъп са прекрасно нещо, когато и двете ви ръце са заети с пазарски чанти. Удобството обаче има своята цена. Крадците могат да прихванат сигнала на система. Благодарение на посещението ни на специализиранато изложение тази пробойна в сигурността излезе наяве.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >