Изисканата 2-тонна М-ка с четири врати


14
апр.
2020

Можем да поспорим сериозно относно смисъла на концепцията при BMW M8 Gran Coupé. За разлика от нормалното М8 Coupe, тук врати има и отзад – както при конкурентите Porsche Panamera Turbo или Audi RS 7. При модела от Мюнхен не са ви необходими акробатически умения, за да се качите на задната седалка. Благодарение на междуосието от 3,03 м в дългото 5,01 м Gran Coupe има достатъчно място, но ако сте с ръст над 1,85 м пространството над главата ви ще бъде сериозно ограничено, а при неравности удоволствието от пътуването ще приключи много скоро…

Затова се настаняваме там, където човек би предпочел да седи в BMW M – отпред вляво, зад волана. Седалките с огромните странични опори не само приканват по невероятен начин, но и „фиксират“ идеално пилота за танца по завоите и са идеални и за по-дълги преходи. Воланът е доста дебел, но въпреки това удобен. При натискане на бутона за стартиране „събуждаме“ познатия от М5 „осмак“, а на дисплея виждаме съобщение, че скоро ще имаме на разположение цялата мощност. След около минута системата за пречистване на отработените газове е достигнала работна температура и разполагате с всички 625 конски сили на версията Competition. Към пътя мощността бива предавана посредством 4х4-система със силна ориентация към задната ос. На практика само в най-сериозните ситуации мощността отива напред – което функционира много фино. За 3,2 сек бруталният „баварец“ вече е достигнал 100 км/ч, а максималната му скорост е цели 305 км/ч. Средно през горивните камери преминават по 10,7 л/100 км.

Благодарение на различните настройки М8 може да се движи както нежно, така и брутално „твърдо“

M8 разполага с индивидуални настройки

В зависимост от настроението ви M8 Gran Coupé може да се държи и по-агресивно. Посредством М-бутона избирате кой режим да използвате – Street, Sport или Track. Като цяло, асистиращите системи биват активирани или изключени, а в изключително „острия“ режим Track дисплеят на инфотейнмънт системата дори става черен. Освен това амортисьорите, кормилното управление, спирачките, 4х4-системата, двигателят и времето за превключване на трансмисията се променят. Още след първите километри става ясно, че в режим Comfort M8 Gran Coupé e „асфалтов джентълмен“, който обаче при желание може да прави „понички“ около другите коли. По серпентините предницата прецизно следва зададената от водача траектория. Единствено при по-остри завои машината от Мюнхен не може да „скрие“ своето тегло от 1980 кг и предницата „тегли“ навън.

В режимите Sport и Sport Plus двигателят реагира още по-спонтанно при подаване на газ – и задницата става палава дори при ускорение право напред. Кормилното управление с отлична обратна връзка превръща шофирането в истинско удоволствие.

Без значение коя конфигурация изберете, именно на планински пътища BMW M8 Competition ще ви доставя неподправена радост – въпреки размерите си. По отношение на управлението в кокпита от BMW са заложили на познатата концепция – и това е чудесно. Гласовото управление също е много добро, но въпреки това искаме да отправим нашите похвалим към добрия стар i-Drive контролер с въртене/натискане, който е много полезен, докато шофирате. Единствено уредите във форма на сърп не биха допаднали на всеки вкус. Също както и цената от 330 000 лева…

Технически данни на BMW M8 Gran Coupé CompetitionДвигател: V8 битурбо • Работен обем: 4395 cм³ • Макс. мощност: 625 к.с. (460 кВт) при 6000 об/мин • Макс. въртящ момент: 750 Нм при 1800-5800 об/мин • Задвижване: двойно, 8-степ. M Steptronic • Макс. скорост: 305 км/ч (oпционално) • 0-100 км/ч за 3,2 сек • Д/Ш/В: 5098/1943/1420 мм • Тегло: 1980 кг • Полезен товар: 460 кг • Обем на багажника: 440 л • Разход: 10,7 л/100 км (А95Н, EU-mix) • Емисии CO2: 244 г/км • Норма на вредни емисии: Euro 6d temp • Цена: от 330 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >