2023
Да превърнеш класическо Porsche 911 в електромобил? Експертите от Everrati са го направили. Резултатът: 964 с електрическо задвижване и външния вид на RSR 3.8!
Петдесетгодишните модели на Porsche като Carrera RS 2.7 без съмнение струват много пари. В последно време погледите на колекционерите са насочени към модели като 964 RS 3.8 и неговия спортен събрат RSR. Ози вдъхновен от RSR модел е различен – той е с електрическо задвижване!
Зад проекта стоят хората от Everrati от Великобритания. Естествено британците не са взели истинско 964 RSR 3.8, за да го преработят с електрическо задвижване. Това би подлудило феновете на Porsche, а и изобщо не би си струвало.
Вместо това Everrati са избрали „по-лесния“ път, взимайки серийно 964 Carrera с тясна каросерия и разполагащ с 250 к.с. 3,6-литров боксерен атмосферен агрегат. Последният е отстъпил място на електрическото задвижване.
За под 4 секунди от 0 до 100 км/ч
Относно концепцията на задвижване в старо Porsche можем да поспорим, но мощността на това електрическо 911 е безспорна. Според Everrati стандартният спринт на електромобила се взима за 3,7 секунди – с една секунда по-бързо от бензиновия RSR.
Версията с двигател с вътрешно горене е разполагала с 300 к.с. Електрическото задвижване, монтирано от Everrati при това Porsche, разполага с 507 к.с. Благодарение на батерия с капацитет от 63 киловатчаса е възможно изминаването на пробег от 322 километра. Зареждането става както с постоянен, така и с променлив ток.
Цената вероятно е около 600 000 лв.
Това, което прави този модел специален и го отличава от други творения на британците, е визията а ла RSR: с по-широките калници, с големия заден спойлер и джантите HRE с размер 18 цола. Вътрешното пространство е едновременно луксозно и спартанско, с кожени седалки и голяма клетка срещу преобръщане.
Не е известно, колко е струвала преработката на модела в електромобил. Други модели на Porsche с преработка от Everrati се продават на цени между 550 000 и 660 000 лв. – затова и този модел се движи вероятно в този ценови диапазон.