2025
Иж-2715 е поредният ветеран на съветската (и руската) автомобилна промишленост, произвеждан в продължение на близо три десетилетия без значими конструктивни промени. Предлага се в две основни версии на каросерията – пикап и фургон (който има и товаропътническа разновидност), а товароносимостта му варира от 450 до 500 кг в зависимост от изпълнението.
Серийното производство на автомобила започва през 1972 година в Ижевския автомобилен завод и продължава до 2001 г., като за този период са направени общо 2.317.493 автомобила. Той е базиран на един от първите автомобили с марката Иж, които по същество са Москвич-412, но с различна радиаторна решетка и заводска емблема на Иж. Основната разлика при Иж-2715 е, че той разполага с двуместна кабина и товарна платформа, каквито отсъстват в гамата на Москвич. Предлага се с два двигателя с работен обем от 1,5 литра – УЗАМ-412Е (1,487 л, 75 к.с.) и УЗАМ-412ДЕ (1,487 л, 67 к.с.) и през 80-те години е единственият лекотоварен автомобил, произвеждан в СССР. Преди това изработката на подобни превозни средства се извършва от специализирани работилници, които преобразуват стандартни седани и комбита във фургони и пикапи.

В техническата еволюция на Иж-2715 има само две основни поколения. Първото от тях се произвежда между 1972 и 1982 г., като предната част на каросерията е почти идентична с тази на Москвич-412. Някои от експортните модификации се оборудват с фарове, произвеждани в ГДР. Двете основни модификации до 1982 година са лекият изцяло метален ван Иж-2715 с двукрила задна врата и пикапът Иж-2715.
През 1982 г. цялата моделна гама Иж е актуализирана, като една от най-характерните външни особености, е нова черна радиаторна решетка, проектирана от Иж Авто. Новото поколение получава и нов преден капак, както и скрити дръжки на вратите, които обаче са поставени по-ниско от тези на Москвич.

Основните модификации след 1982 г. се обозначават като Иж-2715-01, като най-масовата от тях е лекотоварният фургон, произвеждан до 1997 г. От 1997 до 2001 г. се предлага модификацията 2715-016-01, която се оборудва с 1,6-литров двигател УЗАМ-331 с мощност 80 конски сили, волан от ВАЗ-2108-09 и седалки от Иж-2126. Версията пикап (1982 – 1997 г.) се обозначава като 27151-011-01, а шестместното товаро-пътническо изпълнение (1988 – 2001 г.) има цифров индекс 27156. Тази модификация се различава с наличието на две сгъваеми двуместни седалки и две големи странични стъкла с плъзгащи се прозорци. Стъклото, което отделя шофьорската кабина и пътническото отделение, също става плъзгащо се.

Освен стандартните изпълнения, се предлага и интересна експортна модификация на пикап с удължена платформа, наречен Иж-27151-013-01. Първоначално се доставя само в Латинска Америка (по-специално в Панама), но по-късно се продава и във Финландия. Междуосието, техническото оборудване и декларираната товароносимост остават същите. През 90-те години на базата на тези пикапи е направена пилотна партида от 10 товарно-пътнически автомобила с остъклена закрита платформа. Някои от тях са използвани и като линейки, но не влизат в производство поради влошена управляемост при натоварване на задния мост.